Επίσημο: Toyota Corolla MY23

Επίσημο: Toyota Corolla MY23

Η Toyota αποκάλυψε την αναβαθμισμένη γκάμα της Corolla για την Ευρωπαϊκή αγορά,  ακολουθώντας το αντίστοιχο facelift του μοντέλου που προορίζεται για τις ΗΠΑ. Το ευρωπαϊκό μοντέλο επωφελείται από το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς της Toyota, ενώ κερδίζει νέες τεχνολογίες στο εσωτερικό της καμπίνας και ήπιες οπτικές τροποποιήσεις για να το διατηρεί φρέσκο, τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο της 12ης γενιάς.

Η Toyota αντιτίθεται στην πλήρη ηλεκτροκίνηση και προσφέρει την αναβαθμισμένη Corolla αποκλειστικά ως ένα πλήρες υβριδικό μοντέλο και όχι ως ήπια υβριδικό ή plug-in hybrid, όπως κάνει ο ανταγωνισμός της. Οι απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις καταργούνται από την γκάμα της Corolla η οποία θα είναι αποκλειστικά υβριδική, ενώ η GR Corolla δεν θα διατεθεί προς πώληση στην Ευρώπη.

Τι άλλαξε;

Η κυριότερη αλλαγή στην αναβαθμισμένη Corolla, είναι το νέο υβριδικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί μια πιο ισχυρή αλλά και μικρότερη σε μέγεθος συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με την συνολική μάζα του υβριδικού συστήματος να είναι μειωμένη έως και 18kg, ανάλογα πάντα με την έκδοση, ενώ χρησιμοποιείται νέα μονάδα ελέγχου ισχύος, καθώς και νέος ηλεκτροκινητήρας. Οι διαθέσιμοι θερμικοί κινητήρες που συνδυάζονται με αυτό το νέο υβριδικό σύστημα είναι δύο, ένας στα 1.8lt και ένας στα 2.0lt, με την απόδοση να είναι πλέον στα 140Ps και στα 196Ps αντίστοιχα. Τα επιπλέον 18Ps που κέρδισε ο 1.8lt επιτρέπουν στην Corolla να επιταχύνει από στάση σε 9,2sec για τα πρώτα 100km/h, μια επίδοση βελτιωμένη κατά 1,7sec σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση,  διατηρώντας όμως ακριβώς τις ίδιδες εκπομπές CO2, οι οποίες είναι στα 102g/km. Αντίστοιχα βελτιωμένος είναι και ο 2.0lt, ο οποίος έχει κερδίσει 16Ps, με τις εκπομπές ρύπων να έχουν μειωθεί κατά 2g/km, δηλαδή στα 107g/km και το 0-100km/h να γίνεται πλέον σε 7,5sec, δηλαδή κατά 0,5sec πιο γρήγορα σε σχέση με πριν.

Εκτός από τις βελτιωμένες προδιαγραφές, οι μηχανικοί της Toyota προγραμμάτισαν εκ νέου την υβριδική μονάδα ελέγχου για πιο φυσική και γραμμική επιτάχυνση σύμφωνα με τις προθέσεις του οδηγού. Η μείωση των στροφών του κινητήρα κατά την επιτάχυνση είχε ως αποτέλεσμα ένα πιο αθόρυβο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Διακριτικό lifting

Οπτικά οι αλλαγές είναι λίγες και εντοπίζονται σε ελάχιστα σημεία του αμαξώματος, όπως στο νέο μοτίβο της μάσκας στο εμπρός τμήμα, στα νέα φώτα εμπρός που απέκτησαν στις εκδόσεις Touring Sports προβολείς bi-LED με σύστημα Adaptive High-Beam. Στο εσωτερικό, η Toyota προσφέρει νέες επιλογές επένδυσης και ταπετσαρίας για μια πιο σύγχρονη ατμόσφαιρα. Στον τομέα της τεχνολογίας, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in που είναι στάνταρ από τις μεσαίες επενδύσεις, προσφέροντας τέσσερις λειτουργίες – Casual, Smart, Sport και Tough. Συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής infotainment 10,5in από το Corolla Cross, η οποία ενσωματώνει πλοήγηση μέσω cloud και έναν νέο φωνητικό παράγοντα. Το τελευταίο μπορεί να αναγνωρίσει φυσικά αιτήματα συνομιλίας, ακόμη και να ανοίξει ή να κλείσει τα παράθυρα. 

Επιπλέον, το πακέτο Toyota T-Mate περιλαμβάνει το πιο πρόσφατο Toyota Safety Sense με νέο και βελτιωμένο ADAS, επιρρεπές σε ενημερώσεις λογισμικού over-the-air. Τέλος, οι οδηγοί έχουν πρόσβαση σε απομακρυσμένες υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής MyToyota.

Η facelifted γκάμα Toyota Corolla (χάτσμπακ, σεντάν, Touring Sports) θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2023, με τις τιμές να ανακοινώνονται κοντά στις ημερομηνίες κυκλοφορίας του μοντέλου.