Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | R5 |
Segment | B-Segment |
Power Train | Electric |
Ένα από τα μεγαλύτερα highlights της φετινής έκθεσης της Γενεύης που άνοιξε σήμερα τις πύλες της, αποτελεί η επιστροφή του νέου Renault 5. Η αναβίωση του supermini της Renault περνάει στην ηλεκτρική φάση της ζωής του και αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους το τελευταίο τρίμηνο του έτους που διανύουμε και θα έρθει με τιμές που θα ξεκινούν από τα 25.000 ευρώ περίπου, χωρίς επιδότηση.
Από το 2021 και την πρωτότυπη εμφάνισή του, η Renault προετοίμαζε το δρόμο της επιστροφής του πιο εμβληματικού της supermini. Και σήμερα είναι μια ιδιαίτερη ημέρα για τη Renault, με το νέο της μοντέλο να δείχνει ικανό να κάνει τη διαφορά, όπως έκανε και ο προκάτοχός του το μακρινό 1972. Μόνο που τώρα μιλάμε για τη νέα ηλεκτρική εποχή, με τη Renault να έχει μπει ήδη πολύ δυνατά σε αυτή.
Το νέο Renault 5 εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία της εταιρείας στα αστικής χρήσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ όλη αυτή η τεχνογνωσία έχει περάσει και στην νεοσύστατη μονάδα Ampere, που έχει αναλάβει τα προϊόντα μικροκινητικότητας της Γαλλικής εταιρείας.
Μέσω αυτής άλλωστε, ο χρόνος ανάπτυξης του νέου Renault 5 μειώθηκε σημαντικά, με το συγκεκριμένο μοντέλο να είναι το πρώτο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AmpR Small, κατάλληλη για ηλεκτρικά μοντέλα της B κατηγορίας (B και B SUV).
Συγκεκριμένα, το νέο Renault 5 έχει μήκος 3,92m, πλάτος στα 1,77m και ύψος στο 1,5m, ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται σε 2,54m. Αισθητικά το μοντέλο παραγωγής βασίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στο πρωτότυπο και αυτό μόνο θετικά μπορεί να κριθεί, αφού συνδυάζει την ρετρό αισθητική του R5 με νέα πολύ εντυπωσιακά στοιχεία, με το σύνολο να είναι ιδιαίτερα κομψό και δυναμικό. Τα κύρια χαρακτηριστικά του όπως μας τα είχε εμφανίσει η Renault στα τέλη του 2023 είναι τα φουσκωμένα φτερά, τα ξεχωριστής αισθητικής LED φώτα με τα πίσω να είναι κατακόρυφα τοποθετημένα, καθώς και η ένδειξη φόρτισης στο καπό του αυτοκινήτου.
Αυτό που δεν είχαμε δει όμως και βλέπουμε για πρώτη φορά, είναι το εσωτερικό του. Κι εδώ η εικόνα είναι κάτι περισσότερο από ευχάριστη. Το ψηφιακό πάνελ αποτελείται από δύο οθόνες με αυτή που αφορά τον πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 7in στις βασικές ή 10,2in στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ενώ δίπλα της η οθόνη του OpelR Link συστήματος infotainment έχει σε όλες τις εκδόσεις διαγώνιο 10in. Η όμορφη σχεδίαση συνδυάζεται με ξεχωριστές λεπτομέρειες και με ρετρό αναφορές και εδώ, όπως είναι για παράδειγμα η σχεδίαση του τμήματος στο ταμπλό, εμπρός από τον συνοδηγό. Οι χώροι αναμένονται καλοί για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί και με το παραπάνω με όγκο 326lt.
Όσον αφορά την ηλεκτρική του υπόσταση, το νέο Renault 5 θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις μπαταριών και 3 αποδόσεις. Οι μικρότερες σε απόδοση εκδόσεις των 95 και των 120 Ps θα συνδυάζονται με μπαταρία χωρητικότητας 40kWh, ενώ η μεγαλύτερη των 150Ps συνδυάζεται με μπαταρία 52kWh. Αυτή, επιταχύνει το αμάξωμα των 1.450kg του Renault 5 (σ.σ. από 1.350kg οι μικρότερες εκδόσεις), σε 8sec στη μέτρηση 0-100km/h, ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h.
Η αυτονομία του κυμαίνεται από τα 300km στις εκδόσεις με την μπαταρία των 40kWh και φτάνει έως τα 400km στις εκδόσεις των 52kWh (WLTP). Ο onboard των 11kW συνεπάγεται πως η φόρτιση για τις μικρές εκδόσεις διαρκεί 3h και 30min (1 ώρα επιπλέον γι’αυτές των 52kWh), ενώ για το 15 έως το 80% της χωρητικότητάς τους όλες οι εκδόσεις χρειάζονται 30min από DC ταχυφορτιστή (σ.σ. οι μικρές τραβούν έως 80kW και η μεγάλη έως 100kW).
Δύο τελευταία αλλά πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά για το νέο Renault 5 αποτελούν αρχικά το γεγονός πως ενσωματώνει πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και τεχνολογικά προηγμένα συστήματα, καθώς και πως μελλοντικά θα υπάρξει και μια σπορ εκδοχή του με τα σήματα της Alpine.