Η Ford αποκάλυψε σήμερα για πρώτη φορά το νέο μεσαίο οικογενειακό Focus, το οποίο διαθέτει εκφραστική νέα σχεδίαση και αποδοτικά εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, σε συνδυασμό με προηγμένη συνδεσιμότητα και τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να καταστήσουν την εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας πιο άνετη και ευχάριστη. Μία νέα εκδοχή της ανθρωποκεντρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford προσδίδει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ένταση στην εξωτερική σιλουέτα του Focus, με μεγαλύτερη διαφοροποίηση των εκδόσεων ST-Line και Active. Η κάθε μία αποκτά τώρα μοναδικά στιλιστικά στοιχεία που εκφράζουν την ιδιαίτερη προσωπικότητά της, ενώ ένα προαιρετικό πακέτο X προσφέρει εξοπλισμό υψηλού επιπέδου. Το εμπλουτισμένο πακέτο Vignale είναι συνώνυμο της απόλυτης πολυτέλειας και περιλαμβάνει αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Το νέο Focus φέρνει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας SYNC 4 της Ford σε περισσότερους πελάτες από ποτέ, επιτρέποντας πλοήγηση συνδεδεμένη με cloud και έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών με κατανόηση φυσικής γλώσσας. Το SYNC 4 υποστηρίζεται από μία νέα - και τη μεγαλύτερη στην κατηγορία - κεντρική οθόνη 13.2” με οριζόντιο προσανατολισμό (landscape). Η διαισθητική διεπαφή είναι σχεδιασμένη για άνετη πλοήγηση σε μία πλήρη σειρά λειτουργιών οδήγησης και άνεσης. Η τεχνολογία Ford Power-Up επιτρέπει επίσης ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού για βελτίωση της λειτουργικότητας με την πάροδο του χρόνου. Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης της οδήγησης εισάγονται στο Focus για πρώτη φορά, όπως το σύστημα Blind Spot Assist, που παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.
Το νέο Focus εισάγει επίσης για πρώτη φορά ένα προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο για τα κινητήρια σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt, που αποδίδουν μέχρι 155 ίππους. Με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift, η οδηγική εμπειρία είναι λιγότερο απαιτητική – κυρίως σε αστικές συνθήκες και σε πυκνή κυκλοφορία – στοιχείο που έρχεται να προστεθεί στην αυξημένη ισχύ του υβριδικού συστήματος κίνησης με στόχο τη γνώριμη οδηγική απόλαυση ενός Focus. Η Ford έχει αυξήσει την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών των 1.653 λίτρων του Focus wagon ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των πελατών. Σε αυτόν υπάρχει τώρα μια «υγρή ζώνη», μία μοκέτα και πλαϊνές επενδύσεις που καθαρίζονται εύκολα, καθώς και ένα κάθετο διαχωριστικό που συμβάλει στην απλή και αποτελεσματική οργάνωση όσον αφορά την αποθήκευση των φορτίων. Επίσης, η Ford προσφέρει το νέο Focus σε μία ευρύχωρη και πρακτική πεντάθυρη έκδοση hatchback.
Επιπλέον, η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Focus ST, που φέρει την υπογραφή της Ford Performance. Με νέα σπορ εξωτερική σχεδίαση, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, μία εντυπωσιακή χρωματική επιλογή Mean Green και νέα καθίσματα (Performance Seats) εξελιγμένα από την ίδια την Ford, το Focus ST συνεχίζει να προσφέρεται με έναν υψηλών επιδόσεων βενζινοκινητήρα EcoBoost σε πεντάθυρο αμάξωμα. «Το Ford Focus γράφει μια ιστορία επιτυχίας επί είκοσι και πλέον χρόνια που συνεχίζεται και η γοητεία του είναι συνυφασμένη με την ελκυστική σχεδίαση και την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του» δήλωσε ο Roelant de Waard, general manager, Passenger Vehicles, Ford Ευρώπης. «Με την επόμενη γενιά του συστήματος SYNC 4 που προσθέτει λειτουργία συνδεδεμένης πλοήγησης (Connected Navigation) με τη μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία, οι πελάτες του νέου Focus θα μπορούν να απολαύσουν μια αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία που εντάσσεται άριστα στην καθημερινότητά τους.»
Μία πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένα σύνολα που προάγουν την απόδοση, την αθόρυβη λειτουργία και τη διάσημη απολαυστική οδηγική εμπειρία, που αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο της γοητείας του Focus πάνω από 20 χρόνια. Περισσότεροι οδηγοί του Focus θα επωφελούνται από την αυξημένη απόδοση και τις ισχυρότερες επιδόσεις των κινητήρων EcoBoost Hybrid του νέου Focus μετά την εισαγωγή ενός επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Powershift, που εξασφαλίζει στο πρωτόκολλο WLTP κατανάλωση από 5,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 121 g/km.
Εκτός από τη λιγότερο απαιτητική εμπειρία οδήγησης με δύο πεντάλ, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift προσφέρει ακατάπαυστη επιτάχυνση και ομαλές, γρήγορες αλλαγές σχέσεων, με δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών ταχυτήτων για άμεση απόκριση σε μία προσπέραση. Στο πρόγραμμα Sport Drive, το αυτόματο κιβώτιο διατηρεί τη χαμηλότερη σχέση για πιο σπορ απόκριση, προσφέροντας συγχρόνως τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles, τα οποία είναι στάνταρ στις εκδόσεις ST‑Line. Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υπόσχεται επίσης μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, διατηρώντας τις στροφές του υβριδικού συνόλου στο βέλτιστο σημείο για άριστη απόδοση. Επίσης, τα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιτρέπει στο σύστημα Auto Start-Stop να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω των 12 km/h.
Διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 125 και 155 ίππων, ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid του νέου Focus διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt και προσφέρεται επίσης με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (κατανάλωση από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 117 g/km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη υπάρχει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ παρέχοντας την απαραίτητη υποβοήθηση είτε για την αύξηση της συνολικής διαθέσιμης ροπής από τον κινητήρα για πιο άμεση απόκριση στην εν κινήσει επιτάχυνση, είτε για μείωση του φόρτου του κινητήρα, προς όφελος της κατανάλωσης.
Για οδηγούς που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα, ο κινητήρας ντίζελ 1.5L EcoBlue της Ford διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 95 και 120 ίππων, με κατανάλωση από 4,2 l/100 km και εκπομπές CO2 110 g/km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τον κινητήρα να διαθέτει ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης για μείωση των εκπομπών ρύπων και αύξηση της απόδοσης κατά την καύση του μίγματος. Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι διαθέσιμο για την έκδοση των 120 ίππων. Το νέο Focus περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν μεταξύ των προγραμμάτων Normal, Sport και Eco που μπορούν να προσαρμόζουν την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, του ηλεκτρονικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης EPAS και του αυτόματου κιβωτίου, ανάλογα με το εκάστοτε σενάριο οδήγησης. Τα μοντέλα Active διαθέτουν επιπλέον τόσο το πρόγραμμα Slippery, που προσφέρει αυξημένη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες, όσο και το Trail, το οποίο είναι σχεδιασμένο με τη σειρά του προκειμένου το όχημα να διατηρεί το momentum του σε κακοτράχαλες επιφάνειες.