Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να αποκτήσει έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο έως το 2030 ως μέρος της δέσμευσής της για μείωση των εκπομπών άνθρακα, αλλά δεν θα σταματήσει στις εκπομπές ρύπων για να επιτύχει τον στόχο αυτό. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα χρησιμοποιήσει επίσης διαδικασίες παραγωγής με ουδέτερο CO2 για να μειώσει τις εκπομπές της κατά 50% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020.
Στα πλαίσια της δέσμευσης αυτής η Mercedes-Benz παρουσίασε σήμερα το νέο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV την EQS SUV, ένα ιδιαίτερα πολυτελές και γεμάτο τεχνολογία και καινοτομίες αυτοκίνητο, μια ακόμα επίδειξη ισχύος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η EQS SUV κάλυψε πολλά χιλιόμετρα δοκιμών, συμπεριλαμβανομένου του Κέντρου Δοκιμών και Τεχνολογίας στο Immendingen. Τα τεστ που υποβλήθηκε το μοντέλο περιλάμβαναν σκληρές χειμερινές δοκιμές στη Σκανδιναβία, δοκιμές πλαισίου και κινητήρων σε πεδία δοκιμών, δημόσιους δρόμους και στην πίστα δοκιμών υψηλής ταχύτητας στο Nardò, καθώς και ολοκληρωμένες δοκιμές σε υψηλές θερμοκρασίες στη Νότια Ευρώπη και τη Νότια Αφρική. Η EQS SUV οδηγήθηκε επίσης στην Κίνα, την Ιαπωνία, το Ντουμπάι και τις ΗΠΑ.
Η EQS SUV χρησιμοποιεί την πλατφόρμα EVA, που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και μπορεί να υποστηρίξει μέχρι και δύο ηλεκτροκινητήρες. Το μήκος του οχήματος φτάνει τα 5.125mm, το πλάτος τα 2.000mm, το ύψος τα 1.700mm και το μεταξόνιο που αγγίζει τα 3.210mm, υπόσχονται κάτι παραπάνω από μεγάλους χώρους. Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε τρεις σειρές καθισμάτων, με την μεσαία να μπορεί να μετακινηθεί εμπρός και πίσω ηλεκτρικά, καθώς και την υπεροθόνη MBUX, που είναι και το απόλυτο highlight στο εσωτερικό. Αυτή η μεγάλη, κυρτή μονάδα οθόνης εκτείνεται σχεδόν σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Με την υπεροθόνη MBUX, τρεις οθόνες συγχωνεύονται σχεδόν ομαλά η μία στην άλλη για να δημιουργήσουν μια εντυπωσιακή ζώνη οθόνης πλάτους άνω των 141 εκατοστών, η οθόνη του οδηγού των 12,3in, η κεντρική οθόνη 17,7in και η οθόνη του συνοδηγού των 12,3in εμφανίζονται ως μία οπτική ενότητα.
Το EQS SUV διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου, με τη χωρητικότητα της μπορεί να φτάσει, ανάλογα με την έκδοση στις 107,8 kWh, με την αυτονομία σε αυτή την περίπτωση να φτάνει κατά το WLTP στα 660km. Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών, το οποίο αναπτύχθηκε εσωτερικά, επιτρέπει ενημερώσεις over the air. Αυτό διατηρεί ενημερωμένη τη διαχείριση ενέργειας του SUV EQS.
Η ροπή που στέλνεται στους τροχούς από το αντίστοιχο eATS (ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης) ελέγχεται 10.000 φορές ανά λεπτό και προσαρμόζεται εάν χρειάζεται. Αυτό επιτρέπει πολύ πιο γρήγορη απόκριση στις εκδόσεις με 4MATIC σε σχέση με τη μηχανική τετρακίνηση. Στο βασικό εξοπλισμό, το EQS SUV διαθέτει σύστημα διεύθυνσης και στον πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 4,5 μοίρες και ως έξτρα εξοπλισμό μπορεί να φτάσει και τις 10 μοίρες. Στα μοντέλα 4MATIC, η λειτουργία Torque Shift εξασφαλίζει έξυπνη, συνεχώς μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής μετάδοσης κίνησης μεταξύ του πίσω και του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα.
Η EQS SUV θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, την 450 η οποία θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με την ισχύ να είναι στα 360Ps και την ροπή στα 57,9kgm, στην 450 4MATIC με την ισχύ να παραμένει στα 360Ps αλλά την ροπή να ανεβαίνει στα 81,5kgm και τέλος, την 580 4MATIC, η οποία θα χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνδυαστική ισχύ να ανεβαίνει στα 544Ps και την ροπή στα 87,5kgm.