Η Ford αποκάλυψε σήμερα την ολοκαίνουργια Mustang, η οποία μεταμορφώνει το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ανά τον κόσμο στην πιο διασκεδαστική στην οδήγηση Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ, μέσα από μια πιο αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση, ένα πλήρως επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit και έναν προηγμένο, νέο V8 κινητήρα.
Ο κόσμος λατρεύει την Mustang. Από τότε που παρουσιάστηκε η τελευταία, ολοκαίνουργια γενιά της το 2014, η Mustang είναι το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο κάθε χρόνο.
Σπορ επιδόσεις
Το νέο coupe, καθώς και η έκδοση convertible, αναβαθμίζουν τον σπορ χαρακτήρα της Mustang, με βελτιωμένο hardware και λογισμικό, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV) που παρέχει ακόμη μεγαλύτερη απόκριση και απόδοση.
Η νέα Mustang GT διαθέτει νέο σύστημα αερόψυξης με διπλή εισαγωγή αέρα και διπλές πεταλούδες εισαγωγής, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και επιτρέποντας υψηλότερους ρυθμούς ροής του αέρα.
Οι δυνατότητες της νέας Mustang βελτιστοποιούνται σε μια ποικιλία συνθηκών χάρη στα έξι προφίλ οδήγησης: τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.
Η απόκριση στην οδήγηση έχει βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη επικοινωνία του ταχύτερου πλέον τιμονιού με τους τροχούς, γεγονός που ενισχύει τη δυναμική του οχήματος στις στροφές.
Το rev-matching, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.
Καθηλωτικές ψηφιακές εμπειρίες εστιασμένες στον οδηγό
Πίσω από την εμβληματική εξωτερική σιλουέτα της Mustang έβδομης γενιάς κρύβεται το πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο οδηγοκεντρικό cockpit που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, συνδυάζοντας ιδανικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Το πιο αξιοσημείωτο εδώ είναι η αφαίρεση του παραδοσιακού διπλού «φρυδιού» στο άνω τμήμα του ταμπλό, επιλογή που ανοίγει το δρόμο για μια ρέουσα, ντυμένη με γυαλί, ανοιχτή κεντρική οθόνη που πλημμυρίζει από τεχνολογία.
Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» απρόσκοπτα προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, με αισθητή γωνία προς τον οδηγό. Η εργονομική τοποθέτηση αυτών των οθονών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και εύκολα στην πρόσβασή τους χειριστήρια, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία.
Η επόμενη γενιά Mustang αποκτά ένα φρέσκο σχεδιασμό εσωτερικού χώρου που αναπτύχθηκε ειδικά για το μοντέλο με στόχο τη δημιουργία του πιο οδηγοκεντρικού cockpit στην ιστορία της Mustang. Το αυτοκίνητο διαθέτει δερμάτινα καθίσματα και πλαστικά με μαλακή αφή στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, καθώς και δερμάτινο τιμόνι.
Μαζί με τη νέα Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Βασισμένη στον σπορ χαρακτήρα, τον πιο αιχμηρό σχεδιασμό και τις ψηφιακές εμπειρίες της έβδομης γενιάς Mustang, η σειρά Dark Horse προσφέρει την πιο εστιασμένη συμπεριφορά και απόδοση στην πίστα από οποιαδήποτε άλλη Mustang μέχρι σήμερα.
Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα τέταρτης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα μοναδικό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC με επιλογέα που κοσμείται από μια μπίλια τιτανίου κατασκευασμένη μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης - αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο - ή με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford με paddles στο τιμόνι.
Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με το Performance Package που αναβαθμίζει τις επιδόσεις και περιλαμβάνει ένα ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με μοναδικό σχεδιασμό, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.
Το όλο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα 19 ιντσών με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ίντσες εμπρός και 19 x 9,5 ίντσες πίσω) και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα.
Το ηλεκτρονικό drift brake φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες.
Η έκδοση Dark Horse διαθέτει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί τόσο για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως την κορυφαία εκδοχή της έβδομης γενιάς Mustang, όσο και για να αυξάνουν τις ικανότητές της στην πίστα.
Στο εμπρός μέρος, ένα τολμηρό γραφικό περιβάλλει τους σκουρόχρωμους προβολείς LED, οι οποίοι πλαισιώνουν μια μοναδική γυαλιστερή μαύρη μάσκα με τραπεζοειδή σχεδίαση καθώς και ένα επανασχεδιασμένο κάτω εμπρός προφυλακτήρα σε high-gloss απόχρωση. Οι πλαϊνές ποδιές και η σταθερή πίσω αεροτομή, ο μοναδικός διαχύτης, ο οποίος αντλεί έμπνευση από τους αγώνες και οι σκουρόχρωμες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, αποτελούν τα σχεδιαστικά στοιχεία που καταδεικνύουν την εστίαση της έκδοσης στην υψηλή απόδοση εντός πίστας.
Τα παραδοσιακά σήματα Mustang αντικαθίστανται με ένα νέο λογότυπο Dark Horse στους θόλους των εμπρός τροχών, στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα μαρσπιέ των θυρών, ενώ η ανοδιωμένη παραλλαγή Dark Tarnish του διάσημου pony εξακολουθεί να διακοσμεί το εμπρός μέρος. Στο εσωτερικό, το μοναδικό σήμα Dark Horse αντικαθιστά το γνωστό pony της Mustang στον πίνακα οργάνων και τις ψηφιακές οθόνες. Κάθε αυτοκίνητο διαθέτει επίσης έναν ξεχωριστό αριθμό πλαισίου.
Μοναδική στη Mustang Dark Horse είναι η μεταλλική βαφή Blue Ember – μια cool, σκούρα απόχρωση που εκπέμπει μια ζεστή λάμψη όταν αιχμαλωτίζει το φως. Μια επιλογή από βαμμένα ή μη γραφικά που διατρέχουν κατά μήκος την οροφή και το καπό είναι επίσης διαθέσιμα σε μια ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων. Το προαιρετικό Appearance Package περιλαμβάνει σκούρες δαγκάνες φρένων Notorious Blue της Brembo με πιο φωτεινό λογότυπο Grabber Blue.
Η εισαγωγή της Dark Horse θέτει τα θεμέλια για τις Mustang που θα αγωνιστούν σε μια ποικιλία κατηγοριών και διοργανώσεων ανά τον κόσμο, όπως οι GT3, GT4 και NASCAR.
Το Dark Horse S έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για αγωνιστικές δραστηριότητες αποτελώντας μια «απογυμνωμένη» εκδοχή της συμβατικής έκδοσης παραγωγής Dark Horse. Όλα τα μη απαραίτητα εξαρτήματα, καθώς και τα διακοσμητικά στοιχεία, έχουν αφαιρεθεί, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει ένα κλωβός ασφαλείας πιστοποιημένος από την FIA, δίχτυα ασφαλείας, ένα αγωνιστικό κάθισμα με ζώνες ασφαλείας και αγωνιστικό αποσπώμενο τιμόνι. Άλλα στοιχεία ασφαλείας περιλαμβάνουν τα συστήματα πυρόσβεσης και αποσύνδεσης των ηλεκτρικών παροχών.
Η Ford επιστρέφει στους αγώνες GT3 με ένα ολοκαίνουργιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, την Mustang GT3 IMSA, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε πελάτες, με αρχή τον 24ωρο αγώνα της Daytona το 2024. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Ford Performance και τη Multimatic, διαθέτοντας έναν V8 κινητήρα 5,4 λίτρων.
Μία νέα Mustang GT4, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πελάτες, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της τη σεζόν του 2023. Θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως για τις κατηγορίες GT4 στους θεσμούς IMSA, SRO και FIA GT. Μια νέα έκδοση της Mustang θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της την επόμενη σεζόν στη σειρά αγώνων Australian Supercars, ενώ τα επόμενα χρόνια νέα μοντέλα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη σειρά NASCAR Cup και στους αγώνες NHRA Factory X.