Το Civic είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Honda, έχοντας σημειώσει από το 1972 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά 27,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 170 χώρες, με την ενδέκατη γενιά του να έχει επωμιστεί την βαριά του ιστορία και να συνεχίζει την πορεία του μοντέλου στο μέλλον. Το μέλλον απαιτεί τον εξηλεκτρισμό και το Civic ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής, αφού στην Ευρώπη θα διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Η ενδέκατη γενιά του Honda Civic είχε παρουσιαστεί πρώτα στην Αμερική τον περασμένο Ιούνιο, με το μοντέλο να διατίθεται με δύο θερμικούς κινητήρες βενζίνης.
Χτες, στις 23 Μαρτίου παρουσιάστηκε επίσημα και στην Ευρώπη, εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα i-VTEC φυσικής πνοής των 2.0lt, του οποίου μάλιστα η θερμική απόδοση φτάνει στο 42%, από δύο ηλεκτροκινητήρες με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 184Ps και την ροπή τα 32,1kgm, καθώς και από μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που διαθέτει 72 κυψέλες. Το υβριδικό σύστημα ονομάζεται e:HEV και είναι πανομοιότυπο με το αντίστοιχο που συναντάμε στα CR-V και HR-V. Ο θερμικός κινητήρας κατά κύριο λόγο φορτίζει την συστοιχία των μπαταριών που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, τα EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.
Στο πρώτο η κίνηση γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρικά, με την αυτονομία της μπαταρίας να επαρκεί για 2km. Στο Hybrid Drive ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και μέσω του ενός ηλεκτροκινητήρα που παίζει τον ρόλο της γεννήτριας, φορτίζει την μπαταρία και παράλληλα στέλνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί το όχημα. Τέλος, στο Engine Drive ο θερμικός κινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς και αναλαμβάνει αυτός την κίνηση του αυτοκινήτου. Το αναβαθμισμένο λογισμικό ελέγχου του υβριδικού συστήματος επιλέγει αυτόματα τα προγράμματα οδήγησης, με τον κύριο λόγο να τον έχουν τα EV και Hybrid Drive, με την επιλογή να γίνεται καθαρά με γνώμονα την μέγιστη απόδοση και την καλύτερη δυνατή οικονομία. Η Honda ανακοινώνει πως η κατανάλωση του νέου Civic αγγίζει τα 5lt/100km, με τις εκπομπές ρύπων να είναι στα 110gr/km, κατά τον WLTP.
Το design της νέας γενιάς του Civic είναι πιο συμβατό σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά παραμένει ενδιαφέρον και μοντέρνο. Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν αλλάξει, με το πίσω μετατρόχιο να είναι μεγαλύτερο και το μεταξόνιο να κερδίζει 35mm, προσθέτοντας επιπλέον πόντους στο ήδη άνετο εσωτερικό. Η γεωμετρία του αυτοκινήτου έχει βελτιωθεί χάρη στις νέες ρυθμίσεις που έχει η μπροστινή ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson, με στόχο την ακόμα καλύτερη αίσθηση και απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Βελτιωμένη είναι και η πίσω ανάρτηση που αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους, που διαθέτουν πλέον μειωμένους κραδασμούς με βελτίωση στην ευστάθεια του αυτοκινήτου στην ευθεία.
Στο εσωτερικό πρωταγωνιστεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,2in, ο οποίος συνδυάζεται με οθόνη αφής των 7in ή των 9in, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι επιβάτες προστατεύονται παθητικά από έντεκα αερόσακους και ενεργητικά από την ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing. Η νένα σουίτα Honda Sensing περιλαμβάνει μια κάμερα τοποθετημένη το μπροστά μέρος που καλύπτει μια γωνία των 100ο, η οποία σε συνδυασμό με τέσσερα σονάρ εμπρός και άλλα τέσσερα πίσω, αντιλαμβάνονται διάφορα εμπόδια, όπως πεζούς, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, προειδοποιώντας έγκαιρα τον οδηγό για την ύπαρξή τους. Παράλληλα διαθέτει Lane Keeping Assist, Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και πολλά ακόμα.
Η διάθεση του νέου Civic e:HEV στις αγορές της Ευρώπης αναμένεται το φθινόπωρο του 2022, με την Honda να επεκτείνει την γκάμα των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της με ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Β-SUV, ένα νέο υβριδικό C-SUV, καθώς και το νέο CR-V το οποίο θα διατίθεται τόσο ως υβριδικό όσο και ως plug-in hybrid.