Πριν μερικά χρόνια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα αποτελούσε απλά ένα concept car το οποίο θα απείχε μία δεκαετία από το να μπει στην παραγωγή, όμως το BMW Group, μας δίνει μία πρώτη γεύση από τη μελλοντική BMW iX που θα λανσαριστεί στην αγορά σε ένα χρόνο. Η BMW iX είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SAV (Sports Activity Vehicle) και ταυτόχρονα το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο “toolkit” του μέλλοντος, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, πολυτέλειας, οδηγικής απόλαυσης, τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, αλλά και αξιοποίησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Σχεδιαστικά, η BMW iX διατηρεί ορισμένα στοιχεία από το πρωτότυπο Vision iNEXT όπως τα μεγάλα κάθετα νεφρά στη μάσκα (η οποία είναι διάφανη και πίσω της βρίσκονται οι κάμερες, το ραντάρ και οι αισθητήρες για τα συστήματα ασφαλείας), τα τονισμένα φτερά, τα έντονα νεύρα στο καπό και τα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα τόσο μπροστά όσο και πίσω. Η σχεδιαστική γλώσσα είναι διαφορετική από αυτά που μας έχει συνηθίσει τελευταία η BMW με κρυμμένες χειρολαβές και προφυλακτήρες χωρίς εσοχές προς όφελος της αεροδυναμικής. Μάλιστα, ο συντελεστή οπισθέλκουσας βρίσκεται στο εξαιρετικά χαμηλό 0,25 Cd, που αποτελεί μία από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας. Από πλευράς διαστάσεων η iX βρίσκεται κοντά στην X5 σε μήκος και πλάτος με το ύψος της να είναι σχεδόν ίδιο με την πιο αθλητική X6.
Η νέα iX εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης BMW eDrive. Δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 504Ps (370kW) μεταφέρουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς παρέχοντας επιτάχυνση από τα 0 στα 100km/h σε λιγότερο από 5sec. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα λίγο πάνω από 100 kWh, προσφέροντας αυτονομία άνω των 600km (υπολογισμένη στον κύκλο WLTP) ανάμεσα από κάθε φόρτιση. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχυφορτιστή έως και 200kW, επιτρέποντας φόρτιση από το 10% στο 80% της ενεργειακής χωρητικότητας της σε λιγότερο από 40 λεπτά. Ταυτόχρονα, μέσω του ειδικού wallbox BMW 11 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί λιγότερο από 11 ώρες.
Το εσωτερικό διατηρεί μία μινιμαλιστική και άκρως φουτουριστική προσέγγιση, με ένα ενιαίο, κυρτό ψηφιακό πάνελ να ξεκινάει από την θέση του οδηγού και να καταλήγει στη μέση του ταμπλό, ενσωματώνοντας την επόμενη έκδοση λογισμικού της BMW. Η BMW ενσωματώνει την λεγόμενη «αθέατη» τεχνολογία για το εσωτερικό με κύρια στοιχεία τα «κρυφά» ηχεία, τους αεραγωγούς με ιδιαίτερη σχεδίαση και τον αναδιπλούμενο προτζέκτορα του συστήματος Head-Up Display στον πίνακα οργάνων ώστε να είναι σχεδόν αόρατος. Το τιμόνι έχει δύο ακτίνες και εξάπλευρο σχήμα, ενώ η κεντρική κονσόλα απουσιάζει και στην θέση της βρίσκεται ένα μικρό και καλαίσθητο panel με ξύλινη επένδυση και στο οποίο βρίσκεται ο κρυστάλλινος διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, το διάφανο περιστροφικό χειριστήριο για τον έλεγχο του συστήματος infotainment, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και τον επιλογέα εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης.
Το νέο ηλεκτροκίνητο SUV της BMW θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Dingolfing της Γερμανικής φίρμας και αναμένεται να λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά σε έναν χρόνο από σήμερα.