Ο εθνικός μας αγώνας, ο αγώνας που κάνει γνωστή την Ελλάδα σε όλο τον πλανήτη, δεν είναι άλλος παρά από το EKO Acropolis Rally, το οποίο έγινε από τις 9 μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου. Μετά από μια αποχή που κράτησε επτά χρόνια, το Rally των Θεών επέστρεψε και πάλι στο πρόγραμμα των αγώνων του WRC και ήταν μια πρόκληση για όλους προκειμένου να αποκτήσει και πάλι μια μόνιμη θέση. Φέτος μάλιστα το EKO Acropolis Rally περιελάμβανε και μια Power Stage στο κέντρο της Αθήνας, η οποία ονομαζόταν Cosmote 5G Athens Stage και πρόσφερε μοναδικές στιγμές ακριβώς στην καρδιά της πρωτεύουσας. Μάλιστα, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt δήλωσε πως το Ράλι Ακρόπολις είναι κομμάτι της ιστορίας των ράλι, του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η επιτυχία του αγώνα ήταν τέτοια, που ενώ αρχικά είχε συμφωνηθεί πως ο αγώνας μας θα είναι στο ημερολόγιο του WRC για το 2021 και το 2022, ο Λευτέρης Αυγενάκης Υφυπουργός Αθλητισμού, ανακοίνωσε στην ράμπα του τερματισμού πως θα προσμετρά και το 2023. Ο φετινός αγώνας μάλιστα είχε σε αρκετές ειδικές διαφορετικές συνθήκες από ότι θα περίμεναν οι οδηγοί, αφού οι βροχοπτώσεις είχαν εξαφανίσει την γνωστή και παραδοσιακή σκόνη, η οποία μετατράπηκε σε λάσπη, με αρκετούς οδηγούς μάλιστα να χαρακτηρίζουν τον αγώνα ως RAC! Από τα 55 αρχικά δηλωθέντα πληρώματα εκκίνηση πήραν τα 48 και τερμάτισαν τα 42. Το shakedown έγινε το πρωί της Πέμπτης και το απόγευμα ακολούθησε η τελετή εκκίνησης, η οποία έγινε παραδοσιακά κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης και την έδωσε ο Πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης. Αμέσως μετά ακολούθησε το Cosmote 5G Athens Stage και στη συνέχεια τρεις μέρες σκληρού αγώνα που περιελάμβανε 15 ειδικές διαδρομές, με το κέντρο του να βρίσκεται στην πόλη της Λαμίας. Την Παρασκευή ο αγώνας διεξαγόταν νότια της Αθήνας και περιελάμβανε τις ειδικές Άγιοι Θεόδωροι, Λουτράκι, Θήβα και Ελάτεια, το Σάββατο μεταφέρθηκε στην κεντρική Ελλάδα με τις ειδικές Παύλιανη, Γραβιά, Βωξίτες και Ελευθεροχώρι Ι και ΙΙ και ολοκληρώθηκε την Κυριακή με τις ειδικές Ταρζάν Ι, Πύργος και Ταρζάν ΙΙ. Τα βουνά γέμισαν με χιλιάδες κόσμο που είχε χρόνια να δει ξανά τα θηρία του WRC, αλλά και τις υπόλοιπες συμμετοχές.
Ο μεγάλος νικητής
Νικητής του αγώνα ήταν ο 20άχρονος Φινλανδός Kalle Rovanpera, ο γιός του γνωστού οδηγού του πρωταθλητή WRC Harri Rovanpera και οδηγός για την ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRT με Yaris WRC, με χρόνο 3:28.24,6''. Όπως δήλωσε και ο ίδιος στην συνέντευξη τύπου μετά τον αγώνα, είπε χαρακτηριστικά πως ήταν ένα σκληρό ράλι, με πολλές ειδικές και δύσκολες αναγνωρίσεις, αλλά στο τέλος ένιωσε χαρούμενος με το αποτέλεσμα. Από την Παρασκευή ένιωθε καλά και μετά από ορισμένες αλλαγές στο setup του αυτοκινήτου, το Σάββατο τα πήγε ακόμα καλύτερα και τελικά κέρδισε τον αγώνα. Ο Rovanpera μάλιστα συμμετείχε για πρώτη φορά σε Ράλι Ακρόπολις, αφού φέτος ήταν η πρώτη φορά που επισκέφτηκε την χώρα μας, ενώ παράλληλα είναι και ο μικρότερος σε ηλικία νικητής του αγώνα. Η νίκη του στον αγώνα μας είναι επίσης και η δεύτερη νίκη του σε αγώνα του WRC, με πρώτη αυτή στον αγώνα της Εσθονίας, δύο μήνες νωρίτερα. Ο Kalle Rovanpera με συνοδηγό τον Jonne Halttunenn είχε ήδη δείξει τα δόντια του από το Shakedown όπου είχε τον καλύτερο χρόνο, αλλά και από το Power Stage στο οποίο τερμάτισε πρώτος, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς, οδηγώντας επιθετικά και έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητό του. Στην δεύτερη θέση του αγώνα πίσω κατά +42,1” τερμάτισε ο Ott Tanak με συνοδηγό τον Martin Jarveolja, οδηγώντας ένα Hyundai i20 Coupe WRC, για λογαριασμό της ομάδας Hyundai Shell Mobis WRT, έχοντας σαν όπλο την σωστή επιλογή ελαστικών, αλλά και την επιθετική του οδήγηση. Στην τρίτη θέση με διαφορά από τον πρώτο κατά +1:11,3'' βρέθηκε ο Sebastien Ogier, έχοντας συνοδηγό τον Julien Ingrassia με Toyota Yaris WRC, ο οποίος οδήγησε λίγο πιο συντηρητικά από τους δύο πρώτους, αποκομίζοντας τους πολύτιμους βαθμούς της τρίτης θέσης που του εξασφάλισαν την πρώτη θέση στην γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Ogier αυτή τη στιγμή έχει 44 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο στην κατάταξη Elfyn Evans ο οποίος τρέχει και αυτός με Toyota Yaris WRC. Στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε το πλήρωμα των Dani Sordo και Borja Rozada με Hyundai i20 Coupe WRC, έχοντας μάλιστα τρία λεπτά διαφορά από τον Rovanpera. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε το πλήρωμα της M-Sport Ford WRT, οι Gus Greensmith και Chris Patterson οδηγώντας Ford Fiesta WRC, ενώ στην έκτη θέση συναντάμε τους Elfyn Evans και Scot Martin με Toyota Yaris WRC.
Οι… μικρότεροι!
Στην κατηγορία WRC2 είχαμε μια ενδιαφέρουσα μάχη ανάμεσα στα πληρώματα της ομάδας Toksport, οι οποίοι συμμετείχαν με Skoda Fabia Evo Rally2, δηλαδή μεταξύ των Andreas Mikkelsen-Elliott Edmondson και Marco Bulacia-Marcelo Den Ohannesian, με νικητές τους πρώτους, οι οποίοι παράλληλα βρέθηκαν πιο κοντά στην κατάκτηση του τίτλου για την κατηγορία τους. Ο Mikkelsen μάλιστα δήλωσε: «Πλέον, έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πιθανότητές μας για την κατάκτηση του τίτλου. Το αυτοκίνητο ήταν τέλειο όλο το Σαββατοκύριακο. Δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα. Κινηθήκαμε έξυπνα και γρήγορα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη νίκη, αλλά και με το αποτέλεσμα για την ομάδα». Τρίτο πλήρωμα στην κατάταξη της WRC2 με την ομάδα Movisport ήταν οι Nikolay Gryazin και Konstantin Aleksandrov με Ford Fiesta Mk II. Στην πρώτη θέση της WRC3 τερμάτισαν οι Yohan Rossel και Alexandre Coria, με Citroen C3 Rally2, οι οποίοι δήλωσαν: «Καταφέραμε να κερδίσουμε, και σίγουρα το συναίσθημα είναι όμορφο. Πιστεύω ότι το Πρωτάθλημα στην κατηγορία δεν είναι ακόμη πολύ κοντά. Θα δούμε τι θα γίνει, αλλά το πλάνο μας είναι να πάμε στην Ισπανία. Το Ακρόπολις ήταν ένας πολύ καλός αγώνας για εμάς, αφού παραμείναμε επικεφαλής από τη στιγμή που περάσαμε πρώτοι». Στη δεύτερη θέση της WRC3 με Skoda Fabia Evo Rally2 τερμάτισε ο Kajetan Kajetanowicz με συνοδηγό τον Maciej Szczepaniak, ενώ η τρίτη θέση συμπληρώνεται από τους Βρετανούς Chris Ingram και Ross Whittock επίσης με Skoda Fabia Evo Rally2.
Τα δικά μας παιδιά!
Από τα 55 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή στο EKO Acropolis Rally, συμπεριλαμβανόντουσαν και 17 ελληνικά, από τα οποία τερμάτισαν τα 16. Το πρώτο ελληνικό πλήρωμα ήταν οι Γιώργος Κεχαγιάς και Μάριο Τσαούσογλου της On Sale Rally Team, οι οποίοι οδήγησαν το Skoda Fabia Evo Rally2 με πείσμα, κατακτώντας την πρώτη θέση στο σκέλος της Παρασκευής. Το Σάββατο, κατά τη δεύτερη μέρα του αγώνα, ορισμένα μηχανικά προβλήματα τους ανάγκασαν να μειώσουν ρυθμό, ενώ ένα κλαταρισμένο λάστιχο την Κυριακή και μάλιστα εντός της ειδικής διαδρομής Πύργος, δεν στάθηκαν ικανά να τους κόψουν τον ρυθμό και να τους στερήσουν την πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα και την 19η της γενικής κατάταξης, αλλά και την πέμπτη θέση στην κατηγορία WRC3. Μετά το τέλος του αγώνα ο Κεγαχιάς δήλωσε: «Το πρώτο που μπορώ να πω τώρα είναι πως αισθάνομαι εξουθενωμένος! Σήμερα ήταν μία ακόμα δύσκολη μέρα. Χάσαμε χρόνο στη δεύτερη ειδική λόγω ενός κλαταρισμένου ελαστικού και εν συνεχεία κάναμε ό,τι είναι δυνατόν για να μη χάσουμε χρόνο. Στην τελευταία μας ειδική, ο μοναδικός μας στόχος ήταν να φτάσουμε στον τερματισμό. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την επίδοσή μας όσο και από το αποτέλεσμα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα μου».
Στην δεύτερη θέση της ελληνικής κατάταξης βρέθηκε ο Παναγιώτης Ρουστέμης έχοντας συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Νικολόπουλο, οδηγώντας Citroen DS3 Rally2, ο οποίος προσπάθησε να κερδίσει χρόνο την Κυριακή, εκμεταλλευόμενος το κλαταρισμένο ελαστικό του Κεχαγιά, χωρίς όμως να καταφέρει να τον περάσει. Στην τρίτη θέση των ελληνικών πληρωμάτων συναντάμε τον Ιορδάνη Σερδερίδη ο οποίος είχε συνοδηγό τον Βέλγο Fred Miclotte, για λογαριασμό της ομάδας M-Sport Ford WRT, με Ford Fiesta WRC.
Από τα υπόλοιπα ελληνικά πληρώματα αξιέπαινη ήταν η προσπάθεια των Αθανάσουλα και Ζακχαίου, με Hyundai i20 N Rally2, οι οποίοι παρά το γεγονός ότι εγκατάλειψαν προσωρινά την Παρασκευή λόγο ενός προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και μιας αλλαγής σε ένα ημίμπαρο. Την τελευταία μέρα του αγώνα όμως έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και μάλιστα κατάφεραν να βρεθούν μέσα στην εξάδα του WRC3 στις τρεις ειδικές του τελευταίου σκέλους.
Αξιέπαινη ήταν και η προσπάθεια των Σάββα Λευκαδίτη και Κωνσταντίνου Κοντού, με Peugeot 208 Rally4, που μπορεί να αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα κατά την πρώτη μέρα του αγώνα όταν αποκόπηκε ένα τμήμα του συστήματος εξαγωγής και εγκατέλειψαν προσωρινά, αλλά από εκεί και πέρα δεν είχαν κάποιο άλλο πρόβλημα και ευχαριστήθηκαν τον αγώνα με το νέο τους αγωνιστικό. Εξοικείωση με το νέο του αυτοκίνητο χρειάζεται σύμφωνα με τον ίδιο ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος, ο οποίος όμως ήταν ικανοποιημένος που βρέθηκε στον τερματισμό του δύσκολου αυτού αγώνα.
Οι αφανείς ήρωες!
Πέρα από τους κύριους πρωταγωνιστές, υπήρχε και ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων που χωρίς αυτούς η πραγματοποίηση του αγώνα θα ήταν αδύνατη. Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι εκπρόσωποι του Ερυθρού Σταυρού, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος, του ΕΚΑΒ, αλλά και φυσικά οι εθελοντές του αγώνα οι οποίοι βρισκόντουσαν σε καίριες θέσεις και εξυπηρετούσαν όποιες ανάγκες χρειαζόταν. Ο επόμενος γύρος του WRC είναι το Ράλι Φινλανδίας το οποίο θα γίνει μεταξύ 1 και 3 Οκτωβρίου. Όσο για εμάς, δεν έχουμε παρά να κάνουμε υπομονή ένα χρόνο!