Η αγάπη που έχουμε και εμείς και όλοι οι Petrolheads στα αυτοκίνητα της Honda με το κόκκινο σήμα, είναι κάτι παραπάνω από γνωστή. Τα Civic Type-R, σε όλες τις γενιές τους, ξεχώριζαν για τον εκρηκτικό κινητήρα, είτε ατμοσφαιρικό είτε αργότερα turbo, το κράτημα, το τιμόνι και γενικά την ικανότητά τους να κινηθούν τάχιστα σε δρόμους και σε πίστες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως έκαναν και κάνουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στην κατηγορία τους, όπως και αυτό εδώ το τελευταίο, κατέχει ήδη το ρεκόρ αυτοκινήτου με την κίνηση εμπρός στο Nurburgring (που στην ουσία είναι κλειστός δρόμος) αλλά και στην Suzuka που είναι κανονική πίστα.
Κάθε γενιά του καλύτερη από την προηγούμενη, αλλά και ακριβότερη… με την νέα να έχει αγγίξει τις 70.000 ευρώ (69.950 ευρώ), μια τιμή που αυτομάτως το κατατάσσει στην κατηγορία των πολύ ακριβών Hatchback, όπως είναι το Audi S3, το Mercedes-ΑMG A35, το VW Golf R, τα οποία όμως είναι όλα τετρακίνητα. Στην στεγνή πίστα δεν έχει και τόσο μεγάλη διαφορά, αλλά στο βρεγμένο και στην ελληνική άσφαλτο έχει. Σαν προσθιοκίνητο όμως, είναι το κορυφαίο. Κορυφαίο ήταν και το προηγούμενο, ακόμα καλύτερο και βελτιωμένο σε όλα είναι αυτό.
Για όσους τυχερούς μπορούν να το αποκτήσουν, υπάρχουν οι επιλογές των χρωμάτων Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black και Sonic Grey Pearls, (σε όποιο και να το πάρετε, πανέμορφο είναι), και σίγουρα ο δίλιτρος V-tec Turbo με τον υστερικό χαρακτήρα και τα 329Ps στις 6.500rpm με 42,8kgm διαθέσιμη από τις 2.200rpm μέχρι τις 4.000rpm, θα σας εντυπωσιάσει αφού το εκτοξεύει στα 100km/h από στάση σε 5,4sec και δεν σταματάει να επιταχύνει μέχρι τα 275km/h. Κορυφαίες επιδόσεις για Hot Hatch, που σε συνδυασμό με την εξαιρετική αεροδυναμική, το πλαίσιο από γρανίτη, το στήσιμο της ανάρτησης, τους μεγάλους τροχούς των 19in και τα τεράστια φρένα, το κάνουν το καλύτερο Hot Hatch όλων των εποχών και πιθανότατα θα παραμείνει το καλύτερο για πάντα, αφού πολύ φοβάμαι πως δεν θα υπάρξει επόμενη γενιά, όχι μόνο από την Honda, αλλά από όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.