Το A290_β, είναι μια επίσημη πρώτη εικόνα του μοντέλου παραγωγής που θα κυκλοφορήσει το 2024. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα κατασκευαστεί από τη Renault στις εγκαταστάσεις της στο Douai και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV. Το Renault 5 Alpine (παρουσιάστηκε το 1976) ήταν από τα πρώτα γρήγορα hatchback καθώς κυκλοφόρησε πριν από το Volkswagen Golf GTI. Με το Renault 5 να επιστρέφει ως ηλεκτρικό όχημα, έχει νόημα να… αναβιώσει και το μοντέλο επιδόσεων.
Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα πρωτότυπο, η Alpine, είχε απόλυτη ελευθερία να κάνει ότι ήθελε με το A290_β. Βασίζεται στο πρωτότυπο Renault 5 που αποκαλύφθηκε στις αρχές του 2021, αλλά τώρα έχει extreme εμφάνιση για να τονίσει τη σπορ πλευρά του. Το sportive ηλεκτρικό διαθέτει τους χαρακτηριστικούς προβολείς οδήγησης από το παρελθόν μαζί με κάθετα πίσω φώτα που προέρχονται από το αγωνιστικό αυτοκίνητο αντοχής A470. Είναι βαμμένο σε χρώμα powder λευκό για αντίθεση με το μερικώς μαύρο καπό και την οροφή, ενώ το κάτω μέρος του αμαξώματος έχει επιφάνειες με ανθρακονήματα με μπλε ένθετα.
Παρόλο που έχει μήκος μόλις 4,05 μέτρα, το Alpine A290_β «πατά» σε μεγάλους τροχούς 20 ιντσών με ασυνήθιστη σχεδίαση, με τετράγωνη κοπή στο κέντρο, τη γαλλική σημαία και ελαστικά που αναπτύχθηκαν από τη Michelin. Η τελευταία θα προμηθεύει τα ελαστικά για το μοντέλο παραγωγής. Είναι αυτονόητο ότι η έκδοση παραγωγής δεν θα είναι τόσο ριζοσπαστική όσο το πρωτότυπο, αλλά θα είναι ο ανταγωνιστής του Abarth 500e.
Στην πρωτότυπη του μορφή, το ηλεκτρικό hot hatch έχει πλάτος 1,85 μέτρα και ύψος 1,48 μέτρα. Διαθέτει τριθέσιο εσωτερικό σε στιλ McLaren F1 με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο, λίγο πιο μπροστά από τους δύο επιβάτες, που κάθονται σε καθίσματα bucket από ανθρακονήματα. Με σχήμα βέλους, η σχεδίαση του ταμπλό, θυμίζει τη... μύτη ενός αυτοκινήτου της Formula 1. Το μινιμαλιστικό εσωτερικό έχει ένα… oval τιμόνι εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα LMP2 A470 και F1 A523.
Η Alpine δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες σχετικά με την ισχύ, αλλά προβάλει την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά από το torque vectoring και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το τελευταίο έχει ήδη επιβεβαιωθεί για το κανονικό Renault 5, επομένως θα είναι στάνταρ και στη σπορ έκδοση. Η Alpine αναφέρει ότι το αυτοκίνητο θα έχει τρία mode οδήγησης (wet, dry, full) και τετραπίστονα φρένα Brembo που προέρχονται από το κουπέ A110.
Μετά το A290_β θα ακολουθήσει ένα crossover (το GT-X Over) και την ηλεκτρική αντικαταστάτρια της A110, που αναπτύχθηκε από κοινού με τη Lotus.