Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa, θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα επηρεάσουν σημαντικά το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό, από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο νεαρός Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της Fiat το 1928, ενώ σε ηλικία μόλις 28 ετών, η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ’ ολοκλήρου το μηχανολογικό σχεδιασμό του Fiat 500 (Topolino), το οποίο παρουσιάστηκε το 1936 και, εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του, έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955, λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του Giacosa, του θρυλικού Fiat 500. Παρά το γεγονός ότι το Fiat 500 αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη - σε εμπορικό επίπεδο - δημιουργία του Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της οφείλει στον ιδιοφυή μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων, που εμπνεύστηκε ο Ιταλός μηχανικός και παρουσίασε το 1969 η Fiat, με το 128. Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του Fiat 128 αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ο Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972 επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Dante Giacosa. Παρά το γεγονός ότι ο Giacosa τυπικά αποσύρθηκε το 1970, 42 χρόνια αφού πέρασε για πρώτη φορά την πύλη της Fiat, συνέχισε να διατηρεί στενούς δεσμούς με την εταιρεία προσφέροντας τις πολύτιμες συμβουλές του μέχρι και το τέλος της ζωής του, το 1996, σε ηλικία 91 ετών. Πάντα υπέρμαχος της πρωτοπορίας τις δεκαετίες του 1980 και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παράλληλα, διατήρησε πάντα το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της Fiat που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.