Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C3 Aircross |
Segment | B-SUV |
Power Train | Diesel |
Πριν πέντε χρόνια παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Citroen C3, ενός μοντέλου που έχει συμπληρώσει πάνω από 750.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Πέρυσι η Citroen έκανε ένα διακριτικό facelift στο μοντέλο και παράλληλα αναβάθμισε και την SUV του εκδοχή, το C3 Aircross. Έτσι λοιπόν θα συναντήσουμε και εδώ ανασχεδιασμένα φώτα τεχνολογίας LED εμπρός, νέα μάσκα και προφυλακτήρα, με την οροφή να εξοπλίζεται με ράγες, ενώ τα πίσω φώτα που και αυτά είναι LED έχουν πλέον τρισδιάστατη σχεδίαση. Αυτό που κάνει μοναδικό το ανανεωμένο C3 Aircross είναι οι εξαιρετικές επιλογές εξατομίκευσης που μπορεί να κάνει κάποιος στον διαμορφωτή, με επτά αποχρώσεις και συνολικά 70 συνδυασμούς. Το C3 Aircross προσφέρεται με τον γνωστό 1.2 PureTech που έρχεται σε δύο εκδόσεις και αποδίδει 110Ps και 130Ps, καθώς και με τον 1.5 BlueHDi με αποδόσεις 110Ps και 120Ps. Οι δύο ισχυρές εκδόσεις των κινητήρων, στα 130Ps για τον βενζινοκινητήρα και στα 120Ps για τον diesel, συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ οι υπόλοιπες με χειροκίνητο 6άρι. Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία -από πλευράς εξοπλισμού και ιπποδύναμης, έκδοση Shine Pack με τον 1.5 BlueHDi των 120Ps που είναι εξοπλισμένο με το EAT6.
Ωδή στην άνεση
Όπως κάθε μοντέλο της Citroen, έτσι και το C3 Aircross, διακρίνεται για την απαράμιλλη άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του. Το μεταξόνιο των 2.540mm προσφέρει κάτι παραπάνω από επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα θα κάτσουν στα εξαιρετικά άνετα καθίσματα του C3, που το μόνο αρνητικό που έχουν, είναι η μέτρια πλευρική στήριξη. Αυτό όμως είναι κάτι που θα γίνει αντιληπτό όταν ανέβουν οι ρυθμοί οδήγησης.
Στην έκδοση Shine Pack το πίσω συρόμενο κάθισμα μετακινείται κατά 15cm με τον χώρο αποσκευών να διαμορφώνεται από τα 410lt στα 520lt και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων να φτάνει μέχρι και τα 1.289lt. Τα 178mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, χαρίζουν ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες στο C3 Aircross και μάλιστα, στην έκδοση Shine Pack της δοκιμής, είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ονομάζεται Grip Control και διαθέτει πέντε επιλογές: Standard, Sand, All-Road, Snow και ESP-Off, ενώ διαθέτει και λειτουργία Hill Descent.
Η άνεση της ανάρτησης είναι υποδειγματική για την κατηγορία και έχει σαφή προσανατολισμό προς την πλευρά των άνετων μετακινήσεων και λιγότερο στων επιδόσεων κατά την γρήγορη οδήγηση. Αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα πως το C3 Aircross δεν θα τα καταφέρει σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, απλά θα έχουμε σαν δεδομένο τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, καθώς και την αισθητή βύθιση του μπροστινού μέρους κατά το φρενάρισμα. Η συμπεριφορά του είναι απόλυτα προβλέψιμη και με το τιμόνι που είναι μεν ελαφρύ, αλλά γρήγορο και ακριβές, ο έλεγχος του αυτοκινήτου δεν θα προβληματίσει. Εκεί όμως που το C3 Aircross θα σας ανταμείψει για την επιλογή σας, είναι η χαλαρή οδήγηση, τα ταξίδια και οι καθημερινές μετακινήσεις. Είτε στην πόλη για τις δουλειές είτε σε κάποιον χωματόδρομο μέσα στο δάσος.
Τα 120Ps του κινητήρα είναι υπέρ-αρκετά για να κινήσουν σβέλτα το C3 Aircross, με το βασικό πλεονέκτημα να είναι η χαμηλή κατανάλωση. Η Citroen ανακοινώνει 4,8lt/100km ενώ εμείς κατά την διάρκεια της δοκιμής δεν είδαμε την τιμή να ξεπερνάει τα 5,3lt/100km και την οδήγησή μας να μην είναι «επιτηδευμένα» οικονομική. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις αλλαγές να γίνονται αρκετά ομαλά και άμεσα, κάτι που συμβάλει στην όλη αίσθηση της άνεσης που αποπνέει το αυτοκίνητο.
Δυνατό πακέτο
Το επίπεδο του εξοπλισμού στην έκδοση Shine Pack της δοκιμής, είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, αφού περιλαμβάνει ασύρματη φόρτιση κινητού, bi-tone οροφή, ζάντες των 17in, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματο φρενάρισμα, το σύστημα πλοήγησης Citroen Connect NAV που χρησιμοποιεί οθόνη αφής των 9in, με πλήρη συνδεσιμότητα και πολλά ακόμα που θα κάνουν την ζωή σας πιο άνετη. Σαν αντίκτυπο όμως όλων των παραπάνω, θα κληθείτε να πληρώσετε το ποσό των €30.850 για την συγκεκριμένη έκδοση, με την βασική Feel Pack με τον 1.5 BlueHDI των 110Ps να ανέρχεται στα €24.100. Τιμές που ειδικά όταν μιλάμε στην έκδοση της δοκιμής είναι αρκετά τσιμπημένες.
Τιμή βασικής έκδοσης C3 Aircross 1.5 BlueHDi Feel Pack 110Ps 6ΜΤ: €24.100
Τιμή έκδοσης δοκιμής C3 Aircross 1.5 BlueHDi Shine Pack 120Ps ΕΑΤ6: €30.850
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Χαμηλή κατανάλωση | Τιμή |
Άνεση | Ποιότητα ορισμένων πλαστικών |
Ποιότητα κύλισης | Πλευρική στήριξη καθισμάτων |
Επιλογές εξατομίκευσης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.499cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 84,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός Common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.160 | |
Πλάτος (mm) | 1.749 | |
Ύψος (mm) | 1.637 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.540 | |
Βάρος (kg) | 1.086 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 410/520/1.289 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 120/3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 11,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 177 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 125 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,8 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,3 |