Η είσοδος της BMW στην ηλεκτροκίνηση έγινε το 2013 με το i3 το οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Το μικρό ηλεκτρικό της BMW παρά την υψηλή του τιμή, παραμένει πρώτο για 6 συνεχή έτη στις πωλήσεις, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 48,2%. Η Βαυαρική εταιρεία έρχεται πλέον να ενισχύσει τη γκάμα των ηλεκτρικών-υβριδικών μοντέλων της, παρουσιάζοντας επίσημα στη χώρα μας τη νέα BMW X1 xDrive25e, ένα μοντέλο που εμπλουτίζει την Plug-in Hybrid γκάμα των μοντέλων της οικογένειας «Χ», παρέα με τις τελευταίες X3 xDrive30e και X5 xDrive45e. Η παρουσίαση έγινε διαδικτυακά από την BMW Hellas, με τους υπεύθυνους της Ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας να μας δίνουν όλες τις πληροφορίες για το νέο μοντέλο, το οποίο θα ξεκινήσει να πωλείται άμεσα.
Hybrid SAV
Η μεγάλη επιτυχία της BMW X1 στην ελληνική αγορά οφείλεται στον premium χαρακτήρα και στις πολλές εκδόσεις του μοντέλου που δίνουν πολλές επιλογές στους υποψήφιους αγοραστές. Οι επιλογές αυτές πλέον διευρύνονται ακόμα περισσότερο με την έλευση της νέας X1 xDrive25e. Η Plug-in Hybrid έκδοση της X1 ξεκινάει από τα 46.300 ευρώ με ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, ενώ το συγκεκριμένο μοντέλο απαλλάσσεται από το φόρο εταιρικής χρήσης καθώς η τιμή προ φόρων της βασικής έκδοσης είναι σημαντικά χαμηλότερη από το θεσμοθετημένο όριο των 40.000 ευρώ (33.261 ευρώ). Η X1 xDrive25e συνδυάζει έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.500cc με απόδοση 125Ps, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95Ps που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Συνδυαστικά, το υβριδικό σύνολο αποδίδει 220Ps με 39,2kgm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100km/h να απαιτεί 6,9sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 193km/h. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 10kWh (8,8kWh ωφέλιμα), με την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 52km (στο πρόγραμμα MAX eDrive) σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο μέτρησης WLTP και με μέγιστη ταχύτητα τα 135km/h. Η φόρτιση της μπαταρίας με χρήση i Wallbox (3,7kW) ολοκληρώνεται μέσα σε 3,2 ώρες, ενώ με χρήση απλής οικιακής πρίζας απαιτούνται 5 ώρες. Παρά τη σημαντική αύξηση του βάρους (επιπλέον 150kg), η μέση κατανάλωση καυσίμου ανακοινώνεται στα 1,7lt/100km και οι εκπομπές ρύπων CO2 αγγίζουν τα 39gr/km, πάντα σε κύκλο WLTP.
Η X1 xDrive25e διατίθεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, όχι όμως με τη χρήση του συστήματος xDrive που έχουμε συνηθίσει. Η «εμπλοκή» της τετρακίνησης γίνεται μόνο στο πρόγραμμα Sport όπου ο βενζινοκινητήρας μεταφέρει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς. Στα προγράμματα Eco Pro και Comfort το αυτοκίνητο είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Η υβριδική X1 έχει ελάχιστες αλλαγές από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στον αναλογικό πίνακα οργάνων προστέθηκαν ενδείξεις για την ηλεκτρική λειτουργία, ο χώρος αποσκευών μειώθηκε κατά 50lt λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, ενώ δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται ένας επιπλέον διακόπτης του eDRIVE με τρία προγράμματα λειτουργίας: το Auto eDRIVE όπου έχουμε την αυτόματη λειτουργία του υβριδικού συστήματος ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια MAX eDRIVE και το SAVE Battery το οποίο διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για μεταγενέστερη χρήση.
H BMW Financial Services προσφέρει για όλα τα μοντέλα Plug-in Hybrid, το προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Electrified All Inclusive” με ονομαστικό επιτόκιο 3,9% και μια σειρά από υπηρεσίες (ασφάλεια, επέκταση εγγύησης κ.λπ.) αποτελώντας μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή χρηματοδότησης για την ελληνική αγορά. Τέλος, η BMW Hellas προσφέρει στους κατόχους Plug-in υβριδικών μοντέλων της, τη δυνατότητα να φορτίζουν δωρεάν για 24 μήνες στο δίκτυο δημόσιων σταθμών της εταιρείας Fortizo που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα.