Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Audi |
Μοντέλο | RS Q3 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Άλλο αυτοκίνητο!
Όλα αυτά τα χρόνια που κάνουμε αυτή τη δουλειά έχουμε οδηγήσει σχεδόν ό,τι έχει ρόδες. Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που πλέον μας κάνουν τόσο μεγάλη εντύπωση και μένουν χαραγμένα στη μνήμη μας, πιθανότατα για πάντα. Ένα από αυτά είναι και το Audi RS Q3 Sportback. Όχι επειδή είναι 400Ps, ούτε γιατί είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, αλλά γιατί έχει χαρακτήρα. Έναν χαρακτήρα που σπάνια συναντάς πλέον στα καινούργια αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το πόσο κοστίζουν. Ένα χαρακτήρα που όσο περνούν τα χρόνια, θα συναντάμε ακόμα πιο σπάνια, μιας και ο δρόμος που βαδίζει η αυτοκίνηση οδηγεί όλο και περισσότερο προς την «κονσερβοποίηση» των αυτοκινήτων. Τι δίνει όμως σε αυτό το μοντέλο αυτήν την απαραίτητη διαφοροποίηση που το κάνει τόσο ξεχωριστό; Η απάντηση είναι: Ένας κύλινδρος. Μάλιστα... ένας ακόμα κύλινδρος, ίδιος με τους υπόλοιπους τέσσερις, με ίδια διάμετρο και διαδρομή όπως το 2.0TFSI, που ανεβάζει τη χωρητικότητα στα 2,5lt και την αρμονική του κινητήρα στην όπερα του Μιλάνου.
Αυτό το αυτοκίνητο, ακόμα και SUV που είναι, μαζί με τα αδερφάκια του, TT RS και RS3, για εμένα είναι τα πιο AUDI απ’ όλα τα Audi! Αυτός ο ήχος, αυτή η μελωδία που αντηχούσε στις βουνοπλαγιές από τα Quattro της Michele Mouton και του Walter Rohrl, της καλύτερης γυναίκας και του καλύτερου άντρα οδηγού όλων των εποχών, είναι αυτό που έκανε την Audi, AUDI. Δεν είναι η δύναμη, ούτε η ροπή του που θα σας μείνουν αξέχαστες, αυτή τη δύναμη την έχει και ένα υβριδικό Volvo S60 και άλλα έχουν ακόμα περισσότερη, είναι ο χαρακτήρας, είναι αυτό που ακούς και αισθάνεσαι όταν πατάς βαθιά το γκάζι. Δεν είναι φτηνό με 95+χιλιάδες ευρώ που κοστίζει, αλλά... είπαμε, αυτό εδώ είναι άλλο αυτοκίνητο, δεν είναι απλά καλό, είναι πολλά περισσότερα, είναι αξέχαστο.
Tech Bomb!
Η προηγούμενη παράγραφος κανονικά θα έπρεπε να είναι η τελευταία του κειμένου, αλλά την άφησα πρώτη, γιατί αν με ρωτούσε κάποιος τι αυτοκίνητο είναι αυτό, αυτά θα του έλεγα πρώτα. Έτσι κι αλλιώς, τα υπόλοιπα λίγο-πολύ είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζετε. Τι να πω δηλαδή, για το αν η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό είναι καλή σε 100 χιλιάρικα Audi; Ή για το αν είναι γρήγορο ένα τετρακίνητο αμάξι με 400 άλογα; Τέλος πάντων, για το τυπικό της υπόθεσης, ναι είναι. Όχι μόνο το ταμπλό με τις ενθέσεις αλουμινίου και τα εκπληκτικά bucket καθίσματα με συνδυασμό δέρματος και alcantara που το κάνουν να ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις, αλλά ο γενικότερος διάκοσμος είναι πιο «πολεμικός», με flat bottom τιμόνι και ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις ενδείξεις RS. Οι χώροι του παραμένουν επαρκείς για πέντε ενήλικες και τα 530lt του χώρου αποσκευών το καθιστούν το απόλυτο οικογενειακό όπλο της αγοράς. Φυσικά μετά το διαστημόπλοιο Audi RS6...
Άλλο ένα ισχυρό χαρτί του χαρακτήρα του είναι ότι αποτελεί πραγματικά ένα μοντέλο για το οποίο δεν μπορεί να παραπονεθεί ποτέ κανείς. Ο μπαμπάς έχει πεντακύλινδρο Quattro, η μαμά έχει Audi Q3 Full Extra, ο γιος έχει το γρηγορότερο «τζιπ» του σχολείου κτλ... Ακόμα και η πεθερά έχει τον φόβο να μην λέει πολλά για να μην νευριάσει ο γαμπρός και απογειωθούμε. Η άνεση με τη συμβατική ανάρτηση που είχε το μοντέλο της δοκιμής είναι οριακά καλή, με σαφή προσανατολισμό στον sport χαρακτήρα και τον έλεγχο των 1.775kg του αμαξώματος, με ανασχεδιασμένα, πιο χοντρά ψαλίδια και σκληρά αμορτισέρ που ούτε στις στροφές το αφήνουν να γέρνει, ούτε στο έντονο φρενάρισμα να βυθίζεται. Όταν μιλάμε για φρενάρισμα, να σημειωθεί ότι δεν μιλάμε για το ίδιο πράγμα με τα «κανονικά» αυτοκίνητα, γιατί εδώ έχουμε τροχούς 21in οι οποίοι είναι γεμάτοι με φρένα! Οι εμπρός αεριζόμενοι διάτρητοι δίσκοι έχουν διάμετρο 375mm και οι κόκκινες εξαπίστονες δαγκάνες καλύπτουν το ένα τρίτο της περιμέτρου. Η δύναμη και η αντοχή τους, συνυπολογίζοντας το βάρος, είναι εκπληκτική, αλλά για όσους τα φρένα δεν είναι ποτέ αρκετά, υπάρχουν προαιρετικά και κεραμικοί δίσκοι που είναι 10kg ελαφρύτεροι. Και τώρα φτάσαμε στο σημείο που δίνει νόημα στα 95.920 ευρώ, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από την τελευταία εξέλιξη του πεντακύλινδρου TFSI των 2,5lt. Αποδίδει σε εργοστασιακή μορφή (το τονίζω γιατί έχει άλλα 100Ps κάτω από το πατάκι του συνοδηγού) 400Ps και 49kgm ροπή από τις 1.950 έως τις 5.850rpm, δηλαδή σχεδόν παντού. Έχει αλουμινένιο -πλέον- μπλοκ που του εξοικονομεί τα 18kg από τα 26kg λιγότερα που ζυγίζει σε σύγκριση με το προηγούμενης γενιάς 2,5lt.
Ακόμα και ο στρόφαλος είναι κούφιος και ζυγίζει ένα κιλό λιγότερο, ενώ τα υπόλοιπα είναι από τα επί μέρους ελαφρωμένα εξαρτήματα, όπως τα αλουμινένια έμβολα και οι μπιέλες. Οι κύλινδροι διαθέτουν επίστρωση με πλάσμα ατσαλιού, όπως σε όλα τα «βαρβάτα» αλουμινένια μπλοκ, έτσι η πίεση υπερπλήρωσης των 1,4bar είναι απόλυτα διαχειρίσιμη τόσο από πλευράς αντοχής υλικών όσο και από πλευράς τροφοδοσίας, αφού πλέον έχουμε και εδώ διπλό ψεκασμό καυσίμου, με μπεκ υψηλής πίεσης εντός του θαλάμου καύσης, αλλά και με έμμεσο ψεκασμό στους αυλούς εισαγωγής. Διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων με μεταβλητό βύθισμα στην εξαγωγή και πολλές ακόμα νέες τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, διατηρώντας την κατανάλωση σε ...όσο το δυνατόν χαμηλά επίπεδα. Στην πραγματικότητα, δύσκολα πέφτει κάτω από τα 12,5lt/100km, αλλά όποιος «κόπτεται» για την κατανάλωση, μπορεί κάλλιστα να πάρει το 2.0TDI και να κάνει τα ρέστα κουπόνια στην Shell, δεν δίνεις 100 χιλιάρικα για να κοιτάς μετά το οικονομόμετρο! Τα 0-100km/h σε 4,5sec που ανακοινώνει η Audi δεν τα πετύχαμε, αλλά και το 4,66sec που έκανε στις μετρήσεις μας δεν είναι μακριά ούτε από αυτήν την τιμή ούτε από την τρέλα του πώς πηγαίνει και του πώς στρίβει αυτό το θηρίο. Και φυσικά συνεχίζει να επιταχύνει σαν διαολεμένο, αφού το 400άρι το περνάει σε 12,83sec με σχεδόν 178km/h! Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h, ενώ υπάρχει η επιλογή για μετατόπιση του περιοριστή στα 280km/h.
Στο δρόμο
Στο δρόμο, το RS Q3 είναι τρομοκράτης! Όχι φυσικά γι’ αυτούς που είναι μέσα, οι οποίοι απλά ταξιδεύουν μέσα σε ένα πυραυλοκίνητο χρηματοκιβώτιο, αλλά για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, που βλέπουν ένα επιβλητικό και «πρησμένο» θηρίο να πλησιάζει στον καθρέπτη τους σαν καρχαρίας. Το χρώμα του, αυτό το bronze μεταλλικό, είναι εκπληκτικό, από τα πιο ωραία χρώματα που μπορείς να βρεις στην αγορά και η γενικότερη φιγούρα του αυτοκινήτου «φωνάζει» ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό. Αυτός ο τρόπος της Audi, να δηλώνει ότι πρόκειται για τέρας, αλλά ταυτόχρονα να μην είναι πουθενά υπερβολικό, είναι μοναδικός. Όλα τα Audi είναι όμορφα αυτοκίνητα, αλλά τα RS είναι το κάτι άλλο. Την εμφάνιση φυσικά σε αυτά τα μοντέλα ακολουθεί και η ουσία, με τιμόνι που δεν έχει καμία σχέση με τα «απλά» Audi, το οποίο είναι προσανατολισμένο στην άνεση και την πολυτέλεια, αλλά ταυτόχρονα άμεσο και κοφτερό, με γρήγορη απόκριση και υψηλή ακρίβεια. Το στήσιμό του γενικά είναι αυτό ακριβώς που πρέπει να έχει ένα γρήγορο SUV, με την ουρά βιδωμένη στο δρόμο ό,τι κι αν γίνει, (δεν μπόρεσα να την ξεκολλήσω ούτε πόντο, νόμιζα ότι θα το φέρω τούμπα...), ενώ το κράτημα είναι από άλλο πλανήτη.
Στις κλειστές στροφές υποστρέφει αν υπερβάλλεις και θέλει μέτρο με το γκάζι, ενώ στις πιο πατημένες με 3η και 4η σχέση στο κιβώτιο είναι πραγματικά απίστευτο. Τα Continental SportContact 6 διάστασης 255/35 γραπώνουν την άσφαλτο δυνατά, η σφιχτή ανάρτηση ακολουθεί, η τετρακίνηση σπρώχνει την καρότσα δυνατά στην έξοδο της στροφής και πιστεύω ότι δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να το ακολουθήσουν σε τέτοια διαδρομή. Το βάρος του, το ύψος του, η αδράνεια, η φυσική και εγώ, δυσκολευόμαστε να χωνέψουμε το τι μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο στο δρόμο. Όλα αυτά βέβαια δεν γίνονται τυχαία, αλλά έχουν σύμμαχο το εξαιρετικό ESP με wheel selective toque control, την τετρακίνηση με τον πολύ γρήγορο συνεκτικό συμπλέκτη και τα προγράμματα του Audi Drive Select, που τα ρυθμίζουν όλα αυτά στην εντέλεια. Όταν τελειώσεις με τον κανιβαλισμό της φύσης και της φυσικής..., μπορείς να επιστρέψεις στο πρόγραμμα Comfort και να συνεχίσεις το ταξίδι σου ήσυχα πλέον, με τον πεντακύλινδρο να γουργουρίζει απολαυστικά, δίνοντας και την ευκαιρία στα λάστιχα και τα φρένα σου να πάρουν μια ανάσα.
Μοναδικό αρνητικό που μπόρεσα να βρω είναι η απουσία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (μιλάμε για αυτοκίνητο €100.000) και η «ενίσχυση» του κινητήρα από τα ηχεία, το οποίο και ανακάλυψα όταν το έβαλα στη θέση Comfort, όπου ο ήχος του είναι πλέον ο φυσικός, δηλαδή δεν υπάρχει καθόλου ενίσχυση. Η χροιά λοιπόν και η μελωδία του είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερη εκεί. Είναι αυτή που ψάχνεις, αυτή που πρέπει! Μόλις επιλέξεις το Sport και πατήσεις το γκάζι, το soundtrack γίνεται πολύ πιο δυνατό, αλλά και πολύ πιο...ψεύτικο. Αχ... αυτή η νέα γενιά και τα γούστα της... δεν νοιώθουν.
Τιμή βασικής έκδοσης RS Q3 Sportback 2.5TFSI 400Ps: €95.920
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Ποιότητα | Προαιρετικά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ |
Κινητήρας - επιδόσεις | Ενίσχυση ήχου κινητήρα από τα ηχεία |
Μοναδικός ήχος | |
Κράτημα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Πεντακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 2.480cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82,5mm x 92,8mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο S-Tronic 7 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 375mm με εξαπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 310mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5Jx21in | |
Ελαστικά | 255/35 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.507 | |
Πλάτος (mm) | 1.851 | |
Ύψος (mm) | 1.557 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.681 | |
Βάρος (kg) | 1.775 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 530 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 400/5.850-7.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 48,9/1.950-5.850 | |
0-100km/h (sec) | 4,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 250 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 218 WLTP | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 8,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 13,2 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,33 | |
0-80 | 3,36 | |
0-100 | 4,66 | |
0-120 | 6,19 | |
0-140 | 8,02 | |
0-160 | 10,33 | |
0-180 | 13,24 | |
0-200 | 16,57 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,23 | 57,81 |
60 | 4,20 | 92,98 |
100 | 5,59 | 112,81 |
200 | 8,39 | 143,76 |
400 | 12,83 | 177,79 |
ΡΕΠΡΙΖ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 1,48 | |
80-110 | 2,00 | |
100-140 | 3,35 |