Το Audi activesphere concept συγχωνεύει τους κόσμους των κουπέ, των SUV και των pickup, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα στους επιβαίνοντες σε αυτό να έχουν την εμπειρία της… μικτής πραγματικότητας (συνδυασμός πραγματικού και ενός περιβάλλοντος που δημιουργείται από υπολογιστή) στην τετραθέσια καμπίνα του.
Η Audi είναι αρκετά ενεργή στο παιχνίδι των concept cars, επικοινωνώντας το όραμά της για το σχεδιασμό και τις τεχνολογίες των μελλοντικών ηλεκτρικών της μοντέλων. Το τέταρτο και ίσως πιο περίεργο αυτοκίνητο της σειράς sphere της Audi είναι το Activesphere, που συνδυάζει μια σιλουέτα σε στυλ κουπέ με αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ελαστικά εκτός δρόμου και την ικανότητα να μεταμορφώνεται σε pickup (αγροτικό). Έρχεται επίσης εξοπλισμένο με εξοπλισμό μικτής πραγματικότητας για τον οδηγό και όλους τους επιβάτες.
Ένα κομψό Coupe-Crossover
Ακολουθώντας το δίθυρο grand tourer Skysphere, το sedan Grandsphere και το μίνι βαν Urbansphere, οι σχεδιαστές της Audi έδωσαν στο Activesphere μια ψηλή τετράθυρη κουπέ εμφάνιση. Σε εμάς μοιάζει σαν ένα μελλοντικό ηλεκτρικό A5 Sportback με στοιχεία Allroad. Η αεροδυναμική, σχεδόν μονού όγκου σιλουέτα συνδυάζεται με ένα σετ τροχών 22 ιντσών με ελαστικά εκτός δρόμου (285/55R22), ενώ το μυώδες αμάξωμα διαθέτει άφθονη προστατευτική επένδυση.
Το Activesphere έχει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παράλληλα με διαφανείς περιοχές στη μάσκα προσφέροντας μεγαλύτερη θέα στο περιβάλλον. Το πιο σημαντικό είναι ότι το πίσω τζάμι γλιστρά πάνω από την οροφή, κάνοντας ορατό τον χώρο αποσκευών και μεταμορφώνοντας το Activesphere σε pickup (ανοιχτό φορτηγό). Η Audi λέει ότι στην... καρότσα μπορεί να μεταφέρει δύο ηλεκτρικά ποδήλατα και άλλο outdoors εξοπλισμό, ενώ η οροφή έχει ενσωματωμένη σχάρα του σκι. Άλλα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας περιλαμβάνουν τις μονάδες φωτισμού LED και τις κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες.
Χάρη στην αυτορυθμιζόμενη αερανάρτηση, η απόσταση του Activesphere από το έδαφος αλλάζει. Το ύψος των 208 mm, που είναι παρόμοιο με αυτό του Q5, μπορεί να αυξηθεί σε 248 mm σε λειτουργία εκτός δρόμου ή να χαμηλώσει στα 168 mm για οδήγηση στην άσφαλτο, για καλύτερη οδική συμπεριφορά και αεροδυναμική.
Η εσωτερική σχεδίαση του Activesphere είναι εξίσου εντυπωσιακή με το εξωτερικό όσον αφορά τα νέα χαρακτηριστικά. Δύο μεγάλες πόρτες χωρίς μεσαία κολώνα παρέχουν εύκολη πρόσβαση στην τετραθέσια καμπίνα. Τα τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα μοιάζουν με ξαπλώστρες με ενσωματωμένα υποβραχιόνια και προσκέφαλα. Υπάρχει ένα τιμόνι σε σχήμα… οβάλ και ένα ταμπλό χωρίς οθόνες, λειτουργώντας ως ένα μεγάλο ηχείο και αεραγωγός κλιματισμού.
Στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης , ολόκληρη η δομή του ταμπλό περιστρέφεται και εξαφανίζεται εντελώς μαζί με το τιμόνι και τα πεντάλ, ανοίγοντας χώρο μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό και παρέχοντας μεγάλη θέα του δρόμου μπροστά από τη διάφανη μάσκα. Το κεντρικό τούνελ μεταξύ των επιβατών έχει ένα διαφανές κάλυμμα που προσφέρει θερμαινόμενη ή κρύα αποθήκευση για φαγητά ή ποτά.
Το πιο ιδιαίτερο τεχνολογικό χαρακτηριστικό όμως είναι αποθηκευμένο στην οροφή του concept – τέσσερα μεμονωμένα ακουστικά μικτής πραγματικότητας που μοιάζουν με γυαλιά. Αυτά παρέχουν σε όλους τους επιβάτες πρόσβαση σε έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων όσον αφορά την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής χωρίς την ανάγκη οθονών ή φυσικών χειριστηρίων. Το νέο σύστημα ονομάζεται Audi dimensions και είναι εύκολα και διαισθητικά προσβάσιμο φορώντας απλά τα ακουστικά.
Κάθε επιβάτης/χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε λειτουργίες infotainment αλληλεπιδρώντας με τρισδιάστατα γραφικά μέσω αφής, χειρονομιών ή κίνησης των ματιών. Είναι ενδιαφέρον ότι κάθε μενού/λειτουργία απεικονίζεται κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος π.χ τα χειριστήρια κλιματισμού τοποθετούνται δίπλα στους αεραγωγούς κλιματισμού, το μενού μουσικής τοποθετείται δίπλα στα ηχεία κ.λπ. Όλες οι εσωτερικές επιφάνειες μπορούν να μετατραπούν σε αόρατες οθόνες αφής. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να συνεχίσουν να φορούν τα ακουστικά εκτός του οχήματος, χρησιμοποιώντας τις λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας στον πραγματικό κόσμο.
Όπως και με τα sphere, το Activesphere βασίζεται στην αρχιτεκτονική PPE. Έχει μήκος 4,98 m, πλάτος 2,07 m και ύψος 1,60 m, με το μεταξόνιο στα 2,97 m. Η Audi προτείνει ότι αυτά τα στοιχεία είναι σχεδόν πανομοιότυπα με το νέο A6 e-tron που θα προσφέρεται σε πιο συμβατικά sportback και avant αμαξώματα. Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με διπλούς ηλεκτρικούς κινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 442 ίππους και 720 Nm ροπής και προσφέρουν δυνατότητες τετρακίνησης. Η μπαταρία 800 Volt που είναι τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων έχει χωρητικότητα 100 kWh και προσφέρει αυτονομία άνω των 600 χλμ. Το πιο σημαντικό είναι ότι υποστηρίζει ρυθμούς φόρτισης έως και 270 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει από 5 έως 80% σε λιγότερο από 24 λεπτά από έναν συμβατό γρήγορο φορτιστή. Όσον την ανάρτηση έχει πέντε συνδέσμους και στους δύο άξονες με συνδυασμό με ρυθμιζόμενων αμορτισέρ και αερανάρτηση.
Όπως συμβαίνει με τα προηγούμενα Sphere, το Audi Activesphere δεν αναμένεται να εξελιχθεί άμεσα σε όχημα παραγωγής. Ωστόσο, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του πιθανότατα θα βρουν το δρόμο τους στα μελλοντικά ηλεκτρικά της εταιρίας.