Δύο τελείως διαφορετικά οχήματα μεταξύ τους, που μπορούν όμως να προσφέρουν μεγάλες δόσεις συγκίνησης και να σας βοηθήσουν να αποδράσετε από την βαρετή καθημερινότητα. Στην μία πλευρά έχουμε την νέα και πλήρως ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E και στην άλλη το επιβλητικό Ford Ranger στην σκληροτράχηλη έκδοση Raptor. Το κάθε ένα έχει τις δικές του αρετές που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είτε μιλάμε για εξαιρετική διαχείριση ηλεκτρικής ενέργειας είτε για δυνατές επιδόσεις σε σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές.
Ο ηλεκτροκίνητος θρύλος
Το θρυλικό pony car της Ford αλλάζει όχι μόνο κατηγορία, αλλά και τρόπο κίνησης. Αποτάσσει τους θερμικούς κινητήρες και εξοπλίζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες (ανάλογα με την έκδοση), αλλά και πλέον ανήκει στην κατηγορία των SUV. Η Ford Mustang Mach-E χρησιμοποιεί μια εντελώς καινούργια πλατφόρμα που έχει αναπτύξει η Ford Team Edison, έχοντας την συστοιχία των μπαταριών τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο την διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος, μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος διαθέτει ψύξη με λάδι. Στις τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχει ακόμα ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στους μπροστά τροχούς. Η διαθέσιμη ισχύς αποδίδεται μόλις σε 0,5sec, με την πισωκίνητη έκδοση να φτάνει τα 262Ps για την μπαταρία standard range και στα 294Ps στην extended range, ενώ στις δύο τετρακίνητες η συνολική ισχύς για την έκδοση με την μικρή μπαταρία είναι στα 269Ps και για την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία στα 351Ps, ενώ η ροπή φτάνει τα 59,1kgm. Η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου χρησιμοποιεί 288 κυψέλες στην standard range και η ωφέλιμη χωρητικότητά της αγγίζει τις 68kWh, ενώ στην extended range οι κυψέλες είναι 376 και η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι στις 88kWh. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E εξοπλισμένη με την μεγάλη μπαταρία έχει αυτονομία που φτάνει τα 610km, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση με τα 351Ps η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 540km. Η φόρτιση μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας τον ταχυφορτιστή Ford Connected Wallbox, ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία των 7,4kW και μια των 11kW. Η διάρκεια της φόρτισης μέσω του Wallbox μπορεί να γίνει από το 10% της μπαταρίας μέχρι το 80% μέσα σε επτάμισι ώρες, ενώ με την χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος 150kW μπορεί να ανακτηθεί επαρκείς ενέργεια για 119km μέσα σε μόλις δέκα λεπτά.
Είναι Mustang!
Ακόμα και με crossover περιβολή, η Mustang Mach-E σχεδιαστικά δεν αφήνει περιθώρια να την μπερδέψεις με κάποιο άλλο μοντέλο της αγοράς. Διατηρεί την επιθετική και μυώδη στάση της Mustang, έχοντας ένα κομψό όσο και μοντέρνο σχέδιο, που αποτελείται από δυναμικές καμπύλες με έντονη σπορ διάθεση, που δεν θα συναντήσουμε σε κανένα άλλο SUV. Το μακρύ της καπό με τα έντονα νεύρα, αλλά και τα τρία κάθετα φωτιστικά σώματα είναι στοιχεία που φωνάζουν Mustang από μακριά. Η αλήθεια είναι πως η Mustang Mach-E είναι περισσότερο crossover παρά SUV, τουλάχιστον αυτό δηλώνει η μικρή της απόσταση από το έδαφος που είναι στα 147mm, αλλά και το συνολικό της ύψος, που είναι στα 1.624mm. Αντίστοιχα τα 4.731mm του συνολικού της μήκους και το πλάτος των 1.881mm υποδηλώνουν στα χαρτιά και στην πράξη ένα μεγάλο σε μέγεθος αυτοκίνητο, το οποίο κρύβει πολύ αποτελεσματικά τον όγκο του.
Tech freak
Το εσωτερικό εκτός από άνετο και φιλόξενο εξαιτίας των 2.994mm του μεταξονίου, με επάρκεια χώρων σε όλες τις θέσεις, αποτελείται από εξαιρετικής ποιότητας υλικά, μαλακά στην υφή με εξαιρετική ποιότητα συναρμολόγησης. Αυτό όμως που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι οι απλόχερες δόσεις τεχνολογίας που θα συναντήσει κανείς πριν ακόμα ανοίξει την πόρτα. Οι κλασσικές χειρολαβές απουσιάζουν και στη θέση τους θα υπάρχουν κουμπιά που πατώντας τα ανοίγουν οι πόρτες. Το ξεκλείδωμα μπορεί να γίνει ακόμα και μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ σε περίπτωση που το κινητό δεν έχει μπαταρία, υπάρχει αριθμητικό πληκτρολόγιο αφής στην κολώνα της πόρτας του οδηγού για την εισαγωγή κωδικού ξεκλειδώματος. Περνώντας λοιπόν στο premium εσωτερικό, αντικρίζουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που χρησιμοποιεί μια οθόνη 10,2in, αλλά και μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής (Full HD ανάλυσης παρακαλώ..) 15,5in μέσω της οποίας χειριζόμαστε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου! Το infotainment Ford SYNC 4 κάνει το ντεμπούτο του στην νέα Mustang Mach-E και αποτελεί ένα από τα πλέον εξελιγμένα συστήματα που θα συναντήσει κανείς σε αυτοκίνητο. Επιτρέπει την εξατομίκευση 80 ρυθμίσεων του οχήματος με την δυνατότητα χρήσης φωνητικών εντολών σε 15 γλώσσες, ενώ φυσικά υποστηρίζει πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth.
Πολυτάλαντη!
Με την ίδια ευκολία που θα κινηθεί αθόρυβα και εξαιρετικά άνετα, η Mustang Mach-E μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα σπορ ηλεκτροκίνητο μοντέλο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και να προσφέρει δυνατές συγκινήσεις με γενναίες δόσεις περιπέτειας στον τυχερό οδηγό της. Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης. Το Whisper, κατά το οποίο μεταφέρει με πολυτέλεια και άνεση και κυρίως με απόλυτη ησυχία τους επιβάτες της, το Active, στο οποίο η απόκριση των κινητήρων είναι πιο άμεση, με την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση να είναι εντονότερη και τέλος το Untamed, όπου την προτεραιότητα πλέον έχουν οι επιδόσεις και η δυναμική οδήγηση. Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης του One Pedal Drive, το οποίο σε συνδυασμό μάλιστα με το σύστημα Intelligent Range που υπολογίζει ακριβώς τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα της αυτονομίας βάση του τρόπου οδήγησης και της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, κάνει τις μετακινήσεις ιδιαίτερα οικονομικές. Αν υπάρχει σύνεση στο γκάζι, η Mustang καταναλώνει περίπου 16kWh/100km, μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην εξαιρετική διαχείριση ενέργειας.
Εκεί όμως που πραγματικά νιώθεις ότι θα αποδράσεις από την καθημερινότητα, είναι όταν ενεργοποιείς το προφίλ Untamed. Με αυτό το πρόγραμμα οδήγησης εκτός από την αύξηση της απόκρισης και της ισχύος των κινητήρων, αλλάζει και η αίσθηση στο τιμόνι, ενώ η καμπίνα γεμίζει από έναν τεχνητό ήχο θερμικού κινητήρα. Το τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση -όπως συμβαίνει συνήθως σε όλα τα μοντέλα της Ford-, είναι ακριβές και άμεσο και όσο βαρύ χρειάζεται. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και η χαμηλή τοποθέτηση των μπαταριών έχουν ως αποτέλεσμα η Mach-E να έχει εντυπωσιακή οδηγική συμπεριφορά, ακόμα και σε απαιτητικές διαδρομές με συνεχόμενες στροφές, χωρίς όμως να θυσιάζεται μέρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Μάλιστα, αν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι πάνω στην στροφή, το αυτοκίνητο θα υπερστρέψει ελεγχόμενα. Ναι είναι ηλεκτρικό αλλά κανείς δεν είπε ότι δεν μπορεί να είναι και διασκεδαστικό! Οι επιδόσεις της στην ευθεία είναι καταιγιστικές με τα πρώτα 100km/h να έρχονται μόλις σε 5,78sec και όση ώρα την οδηγείς, αναρωτιέσαι αν όντως αυτό το αυτοκίνητο ζυγίζει 2.182kg. Ακόμα και στο όριο, με τις στροφές να εναλλάσσονται η μία την άλλη, η οδηγική συμπεριφορά είναι τόσο σπορ και ενθουσιώδης που σε κάνει να αναθεωρήσεις σχετικά με τις ικανότητες ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας SUV. Τόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford!
Το τετρακίνητο τέρας!
Το Ford Ranger Raptor είναι το πιο σκληροπυρηνικό pick-up που κυκλοφορεί στην αγορά αυτή τη στιγμή. Έχοντας εξωπραγματικές, σχεδόν τρομακτικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μπορεί να πάει πραγματικά εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι. Εξοπλισμένο με τον 2.0EcoBlue πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 213Ps, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, υπόσχεται ότι δεν θα βρεθεί εμπόδιο που θα το δυσκολέψει.
Είναι επιβλητικό και μυώδες, σε βαθμό που θυμίζει bodybuilder με σακάκι. Το μήκος του φτάνει τα 5.363mm, το ύψος του τα 1.873mm, το πλάτος τα 2.028mm και το μεταξόνιο τα 3.200mm. Οι εξωτερικές του διαστάσεις υπόσχονται ένα εξαιρετικά άνετο εσωτερικό, με πληθώρα χώρων τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες στην έκδοση Double Cab. Ο χώρος φόρτωσης όμως είναι λίγο μικρότερος από ότι θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιου μεγέθους pick-up, με το ωφέλιμο φορτίο να φτάνει τα 620kg, την στιγμή που ο ανταγωνισμός αλλά και οι πιο απλές εκδόσεις του Ranger κυμαίνονται στον ένα τόνο. Όμως εδώ πρόκειται για την έκδοση Raptor, που έχει ειδικά σχεδιασμένη ανάρτηση με αλουμινένια ψαλίδια εμπρός, άκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω και coilover αμορτισέρ της FOX αντί για φύλλα σούστας) και έναν hardcore off-road χαρακτήρα, με εκπληκτικές και ασυναγώνιστες εκτός δρόμου δυνατότητες, οπότε δεν θα ενοχλήσει κανέναν ο περιορισμός στο φορτίο της καρότσας.
Η καρδιά του κτήνους
Τέσσερις κύλινδροι, δύο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail με πίεση 1.800bar, αλλά και ειδική σχεδίαση κυλινδροκεφαλής και συστήματος ψύξης για καλύτερη απόδοση με μειωμένες εκπομπές ρύπων είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του 2.0lt EcoBlue που κινεί το Ford Ranger Raptor. Αποδίδει 213Ps και 51kgm ροπής μεταξύ 1.750rpm και 2.000rpm, ενώ η ονομαστική μέση κατανάλωση είναι στα 7,8lt/100km. Ο κινητήρας αυτός στην έκδοση Raptor συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων, που θα συναντήσουμε και στο F-150 Raptor, το οποίο αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, συνθετικά υλικά και κράματα αλουμινίου, προκειμένου να αυξηθεί η αντοχή του αλλά και να κρατηθεί το βάρος του χαμηλά. Η κίνηση μεταδίδεται είτε στους πίσω είτε κατά επιλογή και στους τέσσερις τροχούς, με την δυνατότητα «κλειδώματος» του πίσω διαφορικού για τις δύσκολες περιπτώσεις, αλλά και με την δυνατότητα επιλογής «κοντών» σχέσεων. Παρά το μεγάλο του βάρος που φτάνει τα 2.510kg το Ranger Raptor χρειάζεται μόλις 10sec για την επιτάχυνση από στάση στα 100km/h με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 180km/h.
Off road beast
Το Ford Ranger Raptor είναι ένα πραγματικά σκληροτράχηλο off road όχημα. Τα 283mm της απόστασης από το έδαφος, αλλά η δυνατότητα περάσματος από υδάτινο εμπόδιο βάθους 850mm είναι μόλις δύο από τα πολλά όπλα που έχει κρυμμένα στην φαρέτρα του. Η έκδοση Raptor ξεχωρίζει σχεδιαστικά από τα υπόλοιπα Ranger χάρη στις ζάντες ελαφρού κράματος των 17in, τα ελαστικά 285/70 All Terrain της BF Goodrich, τα φαρδύτερα φτερά εμπρός και πίσω, τα αυξημένα μετατρόχια κατά 150mm, τους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τους τέσσερις δακτυλίους ρυμούλκησης, αλλά και από την ανάρτηση FOX Pro η οποία διαθέτει τεχνολογία Position-Sensitive Damping, που προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με το είδος του εδάφους. Επιπλέον το Raptor διαθέτει αλουμινένια ποδιά στο κάτω εμπρός τμήμα που προστατεύει τον κινητήρα στις σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς και ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει δερμάτινο σαλόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, επτά αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, οθόνη αφής των 8in με το Ford SYNC 3, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και πολλά ακόμα που θα περίμενε κανείς να συναντήσει σε ένα πολυτελές SUV και όχι σε ένα pick-up!
Οδηγώντας το θηρίο
Το Ranger Raptor διαθέτει έξι προφίλ οδήγησης στο Terrain Management System, τα οποία είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, αλλά και το είδος του εδάφους που θα βρεθεί κάτω από τους τροχούς του. Το πρώτο από τα έξι προφίλ είναι το Normal το οποίο δίνει έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση και στην άνεση και μαζί με το Sport Mode -που προορίζεται για πιο γρήγορους ρυθμούς, χρησιμοποιούνται κυρίως στην άσφαλτο. Όταν τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινάει το χώμα, επιλέγουμε το Grass/Gravel/Snow, ενώ αν μειωθεί η πρόσφυση λόγο λάσπης ή άμμου, υπάρχει το Mud/Sand. Το Ranger όμως δεν σταματάει εδώ, αν βρει βράχια μπροστά του ενεργοποιούμε το Rock mode στο οποίο η οδήγηση γίνεται φυσικά με χαμηλές ταχύτητες με πρωταρχική σημασία στον ομαλό έλεγχο του οχήματος. Τέλος, για την γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου υπάρχει το Baja mode.
Ξεκινώντας λοιπόν από τα εύκολα, δηλαδή την άσφαλτο, το Ranger Raptor εκπλήσσει τόσο με την πολιτισμένη συμπεριφορά του όσο και με το πόσο ευκολοδήγητο είναι. Ο μεγάλος του όγκος δεν αποτελεί πρόβλημα (αρκεί να μην επιλέξετε στενά δρομάκια...) και παρά το μεγάλο του ύψος, απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι με αποτέλεσμα να μπορεί να ταξιδέψει εντυπωσιακά άνετα και ήσυχα, ακόμα και με ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική του. Τα σπορ, τύπου bucket καθίσματα που θα συναντήσουμε μόνο στην έκδοση Raptor, εκτός από άκρως ικανοποιητική πλευρική στήριξη, αποδεικνύονται πολύ άνετα, κάνοντας το ταξίδι μια πραγματικά ξεκούραση εμπειρία. Ας μην ξεχνάμε πως για να φτάσει κανείς στις εκτός δρόμου διαδρομές, θα χρειαστεί να κάνει και αρκετά χιλιόμετρα στην άσφαλτο. Και τι γίνεται τότε;
Αρχίζει το party!
Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος αρχίζει το Ranger και εκεί που τελειώνει και ο χωματόδρομος αρχίζει το Raptor! Σκεφτείτε την δυσκολότερη διαδρομή που θα έρθει στο μυαλό σας, πολλαπλασιάστε την επί πέντε και έχετε πλέον εικόνα για το τι μπορεί να περάσει κάτω από τους τροχούς του Raptor. Πραγματικά δύσκολα θα καταφέρει κανείς να βρει το όριο των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του Ford Ranger Raptor, αφού δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που θα καταφέρει να το κάνει «να ιδρώσει». Είναι κατασκευασμένο για ανόθευτη και εκτός ορίων οδήγηση σε πραγματικά δύσκολα εδάφη, σε σημείο που δεν χρειάζεται καν να υπάρχει δρόμος. Αρκεί να υπάρχει χώρος για να περάσει η μούρη. Από εκεί και πέρα η τεχνολογία που διαθέτει αν συνδυαστεί με έναν σχετικά ικανό οδηγό σε off-road συνθήκες, μπορεί να προσφέρει μοναδικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένα γεμάτο ρεζερβουάρ και όρεξη για περιπέτεια. Αν τα έχετε αυτά, τότε το Ford Ranger Raptor είναι φτιαγμένο για εσάς!
Δόσεις περιπέτειας
Είτε σας μαγνητίζει το design, η τεχνολογία και η εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είτε σας αρέσουν οι πιο “macho” λύσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές, η Ford σας προσφέρει δύο δυνατούς και καλά εξοπλισμένους συμμάχους που θα σας βοηθήσουν να αποδράσετε στα δικά σας μονοπάτια. Είτε στην άσφαλτο είτε στο χώμα και στα βράχια.
Η πισωκίνητη Mustang Mach-E ξεκινάει από τα 54.487 ευρώ με τα ωφέλιμα 68kWh και τα 269Ps με το extender pack -των 88kWh- με 294Ps να τιμολογείται στα 62.959 ευρώ. Αντίστοιχα η τετρακίνητη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία 88kWh και τα 351Ps ξεκινάει από τα €68.702. Το σκληροπυρηνικό Ford Ranger Raptor διαθέτει τιμή εκκίνησης τα €58.555 με ένα πολύ πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Και τα δύο μοντέλα επωφελούνται από το Πρόγραμμα Ford Value με προστασία τιμής και προνομιακό επιτόκιο από 1,99% μέσω του επισήμου δικτύου της Ford.
data-dcm-placement='N9166.3797484CARTEST.GR/B26075633.307929114'
data-dcm-rendering-mode='script'
data-dcm-https-only
data-dcm-gdpr-applies='gdpr=${GDPR}'
data-dcm-gdpr-consent='gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755}'
data-dcm-addtl-consent='addtl_consent=${ADDTL_CONSENT}'
data-dcm-ltd='false'
data-dcm-resettable-device-id=''
data-dcm-app-id=''>