Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Toyota |
Μοντέλο | Yaris |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο που άνοιξε τις πύλες του σήμερα επέλεξε η Toyota για να μας παρουσιάσει το ανανεωμένο Yaris GR, με το μοντέλο να ενσωματώνει νέα, ακόμα πιο ξεχωριστά στοιχεία σε σχέση με το συμβατικό δημοφιλές Yaris.
Αρχικά η ανανέωση ξεκινά από την αισθητική αναβάθμιση του Yaris GR που έρχεται με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα αλλά και νέα LED φώτα τόσο στο εμπρός, όσο κυρίως στο πίσω μέρος αλλάζοντας ριζικά τη σχεδίασή του εκεί.
Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό του, όπου έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και έχει εμπνευστεί από το εσωτερικό των αγωνιστικών rally cars, ενσωματώνοντας ένα νέο πάνελ με κλίση προς τον οδηγό, καθιστώντας το πιο οδηγοκεντρικό συνολικά. Σε αυτό το νέο πάνελ φιλοξενείται μια νέα ψηφιακή οθόνη 12,3in για τον πίνακα οργάνων με γραφικά και ενδείξεις που παραπέμπουν και αυτά σε αγωνιστικές προτάσεις, ενώ η οθόνη για το infotainment έχει κλίση 15ο προς τον οδηγό.
Στην κεντρική κονσόλα έχουν ανασχεδιαστεί επίσης οι θέσεις για τον επιλογέα και το χειρόφρενο, καθώς επίσης και οι διακόπτες των φλας και του μπουτόν εκκίνησης/παύσης του μοτέρ, που έχουν μεταφερθεί στο πάνελ του πίνακα οργάνων, παραπέμποντας με τη σειρά τους σε πιο αγωνιστικές καταστάσεις. Τέλος, όσον αφορά στο εσωτερικό του ανανεωμένου Yaris GR και ίσως και η πιο ουσιαστική μεταβολή σε σχέση με το προηγούμενο, είναι η κατά 25mm χαμηλότερη τοποθέτηση του καθίσματος του οδηγού, διαμορφώνοντας μια πιο χαμηλή και σπορτίφ θέση οδήγησης.
Εκτός των αισθητικών αλλαγών, το ανανεωμένο Toyota Yaris GR φέρει και αλλαγές σε μηχανολογικό επίπεδο που προέρχονται από την έκδοση της Corolla GR, ενισχύοντας τις δυναμικές του επιδόσεις και την σπορ οδική του συμπεριφορά. Αρχικά ο G16E-GTS τρικύλινδρος κινητήρας των 1,6lt έχει αυξήσει την πίεση στον ψεκασμό, έχει νέο αισθητήρα πίεσης εισαγωγής, νέα ελαφρύτερα έμβολα και ανασχεδιασμένη εισαγωγή, με αποτέλεσμα να αυξάνει την απόδοσή του στους 300 ίππους (από τους 268 του προηγούμενου) και στα 400Nm ροπής (από 370Nm).
Όλη αυτή η ισχύς περνάει στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης GR-Four AWD που αποτελείται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και Torsen διαφορικά εμπρός και πίσω, ωστόσο τώρα εκτός του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το Yaris GR διευρύνει τις επιλογές της μετάδοσης, με την προσθήκη ενός νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων μονού συμπλέκτη με την ονομασία Direct Automatic Transmission.
Οι εκδόσεις του Yaris GR με το αυτόματο κιβώτιο θα είναι κατά 18kg βαρύτερες (στα 1.300kg συνολικά), ενσωματώνοντας ειδικό ψυγείο και χειριστήρια στο τιμόνι για την εναλλαγή των σχέσεων (paddles).
Τo ανανεωμένο Toyota Yaris GR θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το προσεχές καλοκαίρι, ενώ πάνω σε αυτό θα βασιστούν και δύο ειδικές εκδόσεις προς τιμήν των οδηγών της Toyota στο WRC, (Sebastien Ogier Special Edition και Κalle Rovanpera Special Edition), οι οποίες θα παρουσιαστούν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο (25-28 Ιανουαρίου).