Μετά από σχεδόν 14 χρόνια στην αγορά με τη σημερινή του μορφή, το Toyota Land Cruiser άλλαξε δραστικά σε μια προσπάθεια να κλέψει τις πωλήσεις από τα Land Rover Defender Jeep Wrangler και Ford Bronco.
Σχεδιασμένο με προφανή επιρροή από τα προηγούμενα Land Cruisers και με μια ογκώδη τετραγωνισμένη σιλουέτα (που υποδηλώνει την «ικανότητά του να αντέχει στις δύσκολες συνθήκες) το μοντέλο δίνει και πάλι έμφαση στην πρακτικότητα, την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία.
Το go-anywhere 4x4 είναι εδώ και καιρό ένα από τα πιο ικανά off-roader στον κόσμο. Στην πέμπτη γενιά του (με την κωδική ονομασία J250) έχει δοθεί σημασία στην οδική συμπεριφορά και τις τεχνολογικές εφαρμογές. Για το σκοπό αυτό, το νέο Land Cruiser δεν βασίζεται στην παλιά πλατφόρμα J150 αλλά στη νέα παγκόσμια αρχιτεκτονική της Toyota. Η νέα δομή αμαξώματος στο πλαίσιο εξασφαλίζει ότι το SUV είναι «εύκολο στους ελιγμούς και πιο άνετο κατά την οδήγηση στο δρόμο», σύμφωνα με την Toyota. Λέγεται ότι το πλαίσιο είναι 50% πιο άκαμπτο από αυτό του προκατόχου του και στο σύνολό του το μοντέλο είναι περίπου 30% πιο άκαμπτο. Αυτό, συν τη βελτιωμένη ανάρτηση, σημαίνει ότι το Land Cruiser «υπόσχεται» μεγαλύτερη άνεση σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις.
Με μήκος 4920 χιλιοστά και ύψος 1870 χιλιοστά και μεταξόνιο 2850 χιλιοστά, το J250 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του και η ευρύχωρη, επανασχεδιασμένη καμπίνα του απέχει πολύ από σχεδιαστική και τεχνική άποψη.
Οι ογκώδεις φυσικοί διακόπτες εξακολουθούν να υπάρχουν άφθονοι και υπάρχει σαφής έμφαση στη χρησιμότητα. Από την άλλη πλευρά η γυάλινη οροφή πλήρους μήκους, ο κλιματισμού πολλαπλών ζωνών, η βελούδινη ή δερμάτινη επένδυση και η μεγάλη ψηφιακή οθόνη – που φιλοξενεί ένα σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς – υποδηλώνουν μια προσπάθεια μετακίνησης προς την πολυτελή κατηγορία.
Παραμένοντας πιστό στις ρίζες του, το Land Cruiser διατηρεί την εστίαση στην ικανότητα κίνησης παντός εδάφους, με αυξημένο ύψος από το δρόμο, άρθρωση της ανάρτησης αναβαθμισμένο Multi-Terrain Monitor και προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου. Είναι επίσης εξοπλισμένο με μια αποσυνδεόμενη μπροστινή αντιστρεπτική ράβδο, η οποία μπορεί να απεμπλακεί μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό για να επιτρέψει τη μέγιστη άρθρωση ανάρτησης/τροχών σε ιδιαίτερα δύσκολα μονοπάτια.
Για την κίνηση, το Land Cruiser (στην Ευρωπαϊκή αγορά) χρησιμοποιεί τον γνωστό τετρακύλινδρο turbo diesel κινητήρα 2,8 λίτρων, (206Ps) από το προηγούμενο μοντέλο και το pick-up Hilux. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Αργότερα το επόμενο έτος, η Toyota θα παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό Land Cruiser, συνδυάζοντας τον κινητήρα ντίζελ με μια ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια 48V για ήπια υβριδική υποβοήθηση. Δεν είναι ακόμη γνωστό πότε η Toyota θα παρουσιάσει μία μικρότερη τρίθυρη έκδοση ή αν θα εφοδιάσει το Land Cruiser με περισσότερα κινητήρια σύνολα όπως στην αγορά των ΗΠΑ.