Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Aston Martin |
Μοντέλο | Valhalla |
Power Train | Hybrid |
Η Aston Martin είχε παρουσιάσει δύο concept cars της Valhalla το 2019 και το 2021, αλλά τώρα ήρθε η στιγμή που η Valhalla αποκαλύπτεται πλήρως. Το μπροστινό μέρος εντυπωσιάζει αμέσως με την σχεδίαση του καπό και την μεγάλη εισαγωγή αέρα, η οποία χρησιμεύει στην ψύξη των δύο ηλεκτροκινητήρων που είναι τοποθετημένοι στον μπροστινό άξονα.
Το σασί είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, ενώ το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο σε συνδυασμό με τον ειδικό σχεδιασμό του αμαξώματος, εξασφαλίζουν μικρές αεροδυναμικές αντιστάσεις και με εξαιρετική κάθετη δύναμη. Η Aston Martin αντλώντας τεχνογνωσία από την εμπλοκή της στην Formula 1, εστίασε σε μεγάλο βαθμό στην αεροδυναμική με αποτέλεσμα το αεροδυναμικό σύνολο να παράγει πάνω από 600kg downforce στα 240km/h, εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και οδική συμπεριφορά.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν τετράλιτρο V8 twin-turbo κινητήρα (δανεισμένο από την Mercedes-AMG GT Black Series) ισχύος 828Ps, ενώ ο κάθε ένας από τους τρείς ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 251Ps. Συνδυαστικά, η μέγιστη απόδοση και ροπή φτάνουν τα 1.079Ps και τα 112,1Kgm. Η τρομερή αυτή ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός νέου οχτατάχυτου κιβωτίου DCΤ. Ο μπροστινός και ο πίσω άξονας δεν συνδέονται στην πραγματικότητα (δεν υπάρχει κεντρικός άξονας μετάδοσης), αλλά η Valhalla είναι τετρακίνητη μέσω συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας Vehicle Dynamics Control. Οι δύο μπροστινοί ηλεκτροκινητήρες κινούν τους μπροστινούς τροχούς, με την ταχύτατη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου IVC (Integrated Vehicle Dynamics Control) να ελέγχει όχι μόνο την παρεχόμενη ροπή, αλλά και την ανάρτηση, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και την λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Τέλος, προσφέρεται με τέσσερις λειτουργίες οδήγησης: Pure EV, Sport, Sport+ και Race.
Η Valhalla φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 2,5sec, μέχρι να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) των 350Km/h. Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων υπάρχει μια μπαταρία υψηλής απόδοσης η οποία, όπως και στα μονοθέσια της F1, έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται υψηλά φορτία. H Valhalla μπορεί να κινηθεί και πλήρως ηλεκτρικά με την αυτονομία της να φτάνει μόλις για 14km με την ταχύτητα να περιορίζεται στα 140km/h.
Ο V8 κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τα καθίσματα, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Aston Martin με διάταξη κινητήρα στο κέντρο. Το πίσω μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό με τον διαχύτη, τα φωτιστικά σώματα και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με 20άρες και 21άρες ζάντες μπροστά και πίσω αντίστοιχα, ενώ το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί κεραμικούς δίσκους 410mm με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω με δίσκους 390mm, χρησιμοποιώντας τεχνολογία brake-by-wire. Στη λειτουργία Race, το σύστημα πέδησης υποστηρίζεται και από τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω.
Ο σπορ χαρακτήρας συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με το τιμόνι να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα της Formula 1, με τα μαύρα δερμάτινα bucket καθίσματα να είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να φέρει γραφικά από το motorsport. Στο κέντρο, δεσπόζει μία οθόνης αφής, η οποία χρησιμεύει τόσο για το infortainment σύστημα όσο και να δίνει χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος. Επιπλέον, υπάρχουν λεπτομέρειες από ανθρακονήματα και σκούρες πράσινες επνδύσεις, ενώ οι κίτρινες πινελιές προσδίδουν το κάτι παραπάνω στην ατμόσφαιρα της καμπίνας.
Η παραγωγή της Aston Martin Valhalla θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και θα περιοριστεί σε 999 μονάδες.