Επί του παρόντος, η Κίνα «αντιπροσωπεύεται» από 137 μάρκες αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά των αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ ο εγχώριος ανταγωνισμός είναι αρκετά υψηλός. Ως εκ τούτου, μία τελευταία έρευνα που δημοσίευσε η συμβουλευτική εταιρεία Alixpartners, αποκαλύπτει ότι μόνο 19 από τις 137 κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι βιώσιμες μέχρι το έτος 2030, ενώ πρέπει να αναφερθεί πως η WM Motor πτώχευσε πέρυσι και αποσύρθηκε από τον κόσμο του αυτοκινήτου. Μέχρι το τέλος του 2030, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να κατέχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων και το 45% των πωλήσεων οχημάτων «νέας ενέργειας» (ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα), αναφέρει ενδεικτικά η έρευνα της Alixpartners, αλλάζοντας την προηγούμενη της πρόβλεψη για το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε 12% από 15%, δεδομένης της επιβολής πρόσθετων δασμών που θα επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να πωλήσουν όσα περισσότερα μοντέλα μπορούν και να κυριαρχήσουν στην εγχώρια αγορά, προβαίνοντας μάλιστα και σε μείωση τιμών, ώστε ο υποψήφιος πελάτης να δελεαστεί από τη χαμηλή τιμή αγοράς. Η BYD, μία από τις κυρίαρχες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρατηγικής, καθώς έχει προβεί σε συνεχή μείωση τιμών, ωθώντας τους ανταγωνιστές της να ακολουθήσουν το παράδειγμα της. Ενδεικτικά, πριν 3 μήνες η BYD μείωσε την τιμή του μικρού οικογενειακού της μοντέλου, του e2 Honor Edition μόλις στα 89.900 γουάν, δηλαδή 11.500 ευρώ!
Τα κινέζικα μοντέλα αυτοκινήτων προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος στην παγκόσμια αγορά και ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον γι’αυτά και εκτός Ασίας, κάτι που ανησυχεί τις Ευρωπαϊκές και τις Αμερικάνικες μάρκες. Η BYD είναι αντίστοιχα δημοφιλής με την Tesla στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο Αμερικανός Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε πρόσφατα σημαντικές αυξήσεις των δασμών σε κινέζικα προϊόντα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά οχήματα, και αναμένεται να απαγορεύσει τελείως τα κινέζικα οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες τα επόμενα χρόνια, καθώς αναφέρει πως μπορεί να επηρεάσουν την ασφάλεια των Αμερικανών πολιτών. Την ίδια στρατηγική ως προς την αύξηση των δασμών ακολούθησε πρόσφατα και η Ευρώπη, καθώς νιώθει πως απειλείται από την επέλαση της Κίνας. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής και της Ευρώπης προμηθεύονται κινέζικα προϊόντα για την κατασκευή και την παραγωγή των μοντέλων τους, κάτι που σημαίνει πως σύντομα θα χρειαστεί να πληρώσουν παραπάνω χρήματα για να τα προμηθευτούν με την αύξηση των δασμών.
Μία, επίσης, ενδιαφέρουσα αναφορά έχει γίνει για το ωράριο των εργαζομένων στα εργοστάσια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς μπορούν να δουλέψουν επτά φορές παραπάνω σε σχέση τους εργαζόμενους στις παραδοσιακές μάρκες αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα 140 επιπλέον ώρες έναντι 20 ωρών. Μένει, λοιπόν, να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτό!