Μετά το CX-60, η Mazda κατασκευάζει άλλο ένα SUV μοντέλο που έρχεται να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της στην Ευρώπη, με την ονομασία CX-80, το οποίο και παρουσίασε σήμερα. Θυμίζουμε πως το μεγαλύτερο μοντέλο της το CX-90 δεν πωλείται στην Ευρώπη και είναι διαθέσιμο μόνο στην Αμερικανική αγορά.
Το νέο Mazda CX-80 ακολουθεί την αισθητική ταυτότητα του CX-60, με την εμφάνισή του να χαρακτηρίζεται από τον δυναμισμό, συνδυάζοντάς τον με την πολυτέλεια και την επιβλητικότητα που του χαρίζουν οι έντονες γραμμές του. Το CX-80 είναι μεγαλύτερο κατά 25cm σε μήκος από το CX-60 (4.995mm), έχει το ίδιο πλάτος στα 1.890mm και είναι 2,5cm πιο ψηλό (1.705mm), ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 3.120mm είναι δηλαδή κι αυτό κατά 25cm μεγαλύτερο από του CX-60.
H αύξηση στο μήκος και το μεταξόνιο του CX-80 διαμορφώνουν και το βασικότερο πεδίο διαφοροποίησής του από το μικρότερο CX-60, που δεν είναι άλλο από την παροχή μεγαλύτερων εσωτερικών χώρων και την προσθήκη και τρίτης σειράς καθισμάτων για την φιλοξενία 6 ή και 7 επιβατών στο εσωτερικό του, ανάλογα με την επιλογή διάταξης καθισμάτων (2+2+2) ή (2+3+2). O χωρος για τις αποσκευές έχει όγκο 258lt στις εκδόσεις με 3 σειρές καθισμάτων και από 566lt έως 687lt στις 5θέσιες εκδόσεις.
Το εσωτερικό ακολουθεί κι αυτό το σχεδιαστικό προφίλ του CX-60, προβάλλοντας σπορ και σύγχρονο χαρακτήρα, ενώ είναι πλούσιο σε εξοπλισμό και ενσωματώνει πολλά προηγμένα τεχνολογικά συστήματα. Μεταξύ άλλων, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa στο αυτοκίνητο, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών και ένα νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.
Η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια 5 αστέρων του Euro NCAP. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο του στο νέο CX-80 περιλαμβάνουν, Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision mitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου. Τέλος, η κορυφαία επιλογή υλικών και η γενικότερα υψηλή ποιότητα κατασκευής, ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του CX-80, όπως άλλωστε συμβαίνει και στα υπόλοιπα SUV μοντέλα της Mazda.
Το νέο CX-80 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τον Μάιο, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν από το φθινόπωρο του 2024, ενώ θα προσφέρεται αρχικά σε δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης:
Το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συναρπαστική απόδοση με εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Επίσης, διαθέσιμη θα είναι και η εξαιρετικά αποδοτική, εξακύλινδρη σε σειρά diesel μονάδα e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της Mazda. Χάρη σε αυτό, οι επιδόσεις του συνόλου σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου, είναι κορυφαίες.
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 PS/241 kW και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 195 km/h και προσφέρει 60 km αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Προσφέροντας εξαιρετικά περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια, αποδίδει μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP, 1,6 l/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 36 g/km. Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 PS, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και εμφανίζει μέγιστη ταχύτητα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7- 5,8 l/100 km και οι εκπομπές CO2 148- 151 g/km.
Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης μια επιλογή από τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως έχει ήδη εισαχθεί στο CX-60. Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση.
Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως “rear biased” με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει τη σταθερότητα και την ανώτερη πρόσφυση του AWD με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που προκύπτει από ένα σύγχρονο σύστημα που στέλνει την κίνηση στους τροχούς μόνο του πίσω άξονα. Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80, έχει επίσης εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.500 κιλά.