Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 308
Segment C-Segment
Power Train Diesel
Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Εμφάνιση και ποιότητα

Το νέο Peugeot 308 είναι ίσως το πιο όμορφο κι εντυπωσιακό αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτήν την στιγμή (ειδικά σε αυτό το τρομερό πράσινο μεταλλικό χρώμα που λέγεται Olivine).  Έχει μακρύ καπό, μεγάλη μάσκα και όμορφα, αλλά και επιθετικά φωτιστικά σώματα LED, τα οποία αντλούν έμπνευση από τα δόντια του λιονταριού εμπρός και από τις χαρακτηριστικές τρεις νυχιές πίσω, σήμα κατατεθέν πλέον όλων των τελευταίων μοντέλων της Peugeot.

Βασίζεται στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας ΕΜP2 του ομίλου Stellantis, την οποία χρησιμοποιούν δεκάδες μοντέλα και παρέχει τη δυνατότητα για σύνολα mild hybrid, plug-in hybrid, ακόμα και πλήρως ηλεκτρικό σύστημα στην περίπτωση του e-308 (το οποίο ακόμα δεν έχουμε δει στη χώρα μας). Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, αφού είναι μακρύτερο κατά 110mm, φαρδύτερο κατά 55mm και με αυξημένο μεταξόνιο κατά 55mm, ενώ είναι πιο χαμηλό κατά 20mm, κάτι που τονίζει και την πιο σπορ εμφάνισή του.

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Το ίδιο όμορφο είναι και το εσωτερικό του, που πλέον δεν διστάζει να τα βάλει με τις παραδοσιακές premium προτάσεις του ανταγωνισμού από τις Audi-BMW-Mercedes. Τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους ποιοτικά και μαλακά (χαμηλά στο κεντρικό τούνελ και στις πίσω επενδύσεις των θυρών είναι πιο σκληρά), η σχεδίαση συνδυάζει ευρηματικότητα με πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Όπως για παράδειγμα οι έξυπνα τοποθετημένοι αεραγωγοί που αποτελούν μέρος του ταμπλό ή το μεγάλο κεντρικό υποβραχιόνιο, όλα συνθέτουν ένα σαλόνι που είναι πολυτελές και λειτουργικό, ώστε με το που μπαίνεις να σου φτιάχνει τη διάθεση.

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Μοναδική -εργονομική- παραφωνία είναι η τοποθέτηση του όμορφου τρισδιάστατου πίνακα οργάνων i-Cockpit σε σχέση με την κολώνα του τιμονιού, αφού η στεφάνη του -μικρής διαμέτρου- τιμονιού κρύβει τον ψηφιακό πίνακα, σε όλους. Ούτε εγώ που είμαι 1,80m, ούτε οι υπόλοιποι οδηγοί που ρώτησα με ύψος 1.70m και 1.95m κατάφεραν να συνδυάσουν το ύψος του τιμονιού εκεί που τους βολεύει με το να βλέπουν παράλληλα τον πίνακα οργάνων. Η άλλη οθόνη πάντως, αυτή στο κέντρο του ταμπλό, είναι εξαιρετικά ευδιάκριτη, αφής, με διαγώνιο 10in και περιλαμβάνει τα βασικά μενού λειτουργιών, με αρκετά όμως φυσικά κουμπιά από κάτω και περιστροφικό χειριστήριο για το ηχοσύστημα που σου επιτρέπει να χαμηλώσεις τον ήχο γρήγορα και άμεσα, κάτι που λείπει από τα περισσότερα μοντέρνα αυτοκίνητα και προκαλεί μεγάλο εκνευρισμό στην πλειοψηφία των οδηγών. Το νέο λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιεί η Peugeot είναι σαφώς καλύτερο και ταχύτερο από πριν, και μόλις το συνηθίσεις, θα εκτιμήσεις τις i-Toggles συντομεύσεις που έχει για τις εφαρμογές που χρησιμοποιείς πιο συχνά. Φυσικά παρέχει και την απαραίτητη συνδεσιμότητα με το κινητό σου τηλέφωνο, είτε είναι με λειτουργικό Android είτε είναι Apple.  

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Παραδοσιακά Γαλλικό...

Όχι μόνο σε στήσιμο, αλλά και σε κινητήρα. Η Γαλλία είχε πάντα πολύ μεγάλο ποσοστό diesel αυτοκινήτων και οι πετρελαιοκινητήρες των Γάλλων ήταν εξαιρετικοί. Έτσι είναι και αυτός ο τετρακύλινδρος 1.5BlueHDi που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας, με 130Ps και την πληθωρική ροπή των 30,6kgm στις 1.750rpm, που σε συνδυασμό με τις πολλές σχέσεις του 8τάχυτου κιβωτίου, κάνουν την μετακίνηση εντός και εκτός πόλης παιχνιδάκι. Δεν μένει από δύναμη ποτέ, παρά τα σχετικά «λίγα» -για το βάρος των 1.430kg- 130 άλογα, αφού η σφιχτή κλιμάκωση, οι γρήγορες και ομαλές αλλαγές και η αφθονία ροπής σού δίνουν την αίσθηση πως το αυτοκίνητο είναι αρκετά δυνατότερο. Μόνο όταν ανέβουν οι στροφές ψηλά (πάνω από τις 4.000rpm) ή όταν επιλέξεις να «κυνηγήσεις» τις επιδόσεις θα σου φανεί πως ο κινητήρας «λαχανιάζει» και δεν είναι προσανατολισμένος προς αυτήν την χρήση κάτι που φαίνεται και από τις επιδόσεις του, με 10,6sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και την τελική ταχύτητα των 207km/h.

Σε κανονικές συνθήκες φορτίου όμως και στην καθημερινή μετακίνηση θα ορκιζόσουν ότι το μοτέρ αποδίδει 150Ps. Η άνεση με την οποία μετακινεί το αμάξωμα αποτυπώνεται και στην κατανάλωση, η οποία δεν ξεπέρασε τα 5,6lt/100km, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μου να αδειάσω το ρεζερβουάρ των 53lt που τελικά μέσα σε μια εβδομάδα εντός πόλης δεν έφτασε ούτε στην μέση. Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου δηλαδή, όπου είναι φυσικό να πέσει η κατανάλωση λίγο κάτω από τα 5lt/100km, θα σε πηγαίνει Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω με ένα γέμισμα.

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Το κιβώτιο είναι εξαιρετικό σε λειτουργία και μόνο στο πρόγραμμα Sport θα παρουσιάσει κάποια νευρικότητα στις αλλαγές όταν κινείσαι με χαμηλούς ρυθμούς και νωχελικά (όπου βέβαια, δεν υπάρχει λόγος να το έχεις στην επιλογή Sport). Από την άλλη, το τιμόνι είναι καλύτερο στο πρόγραμμα Sport, ενώ στα υπόλοιπα είναι πολύ ελαφρύ για ευκολία στις μετακινήσεις εντός πόλης. Η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με γραμμικές και ουδέτερες αντιδράσεις και προσανατολισμένη περισσότερο προς την ασφάλεια και την άνεση, παρά προς την διασκέδαση του οδηγού.

Έτσι κι αλλιώς, το μη απενεργοποιήσιμο ESP δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για παιχνίδι, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν του στερεί ούτε από την άνεση στις έντονες ανωμαλίες, αλλά ούτε και σε ουδετερότητα στις στροφές. Δεν θα δυσκολευτεί ποτέ να ακολουθήσει γρήγορο ρυθμό στις στροφές, με το τιμόνι να έχει αρκετά καλή αίσθηση και ακρίβεια και το μόνο που σε «κρατάει λίγο πίσω» σε τέτοιες συνθήκες είναι το κιβώτιο που συχνά είναι αναποφάσιστο με το ποια σχέση πρέπει να επιλέξει και πότε. Εδώ είναι πιθανότατα και η μοναδική στιγμή που θα χρησιμοποιήσεις τα paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από τιμόνι.

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Η έκδοση GT της δοκιμής μας μπορεί να είναι η πιο δυναμική (διαφορετικά Full Matrix LED φωτιστικά σώματα και άλλα στοιχεία εμφάνισης όπως η μπροστινή μάσκα) και πλουσιότερη σε εξοπλισμό από όλη τη γκάμα του μοντέλου, περιλαμβάνοντας τα πάντα από συστήματα άνεσης και ασφάλειας, ξεχωρίζει από το πολυτελές εσωτερικό με τις δερμάτινες και alcantara επενδύσεις στα καθίσματα, αλλά και τους τροχούς των 18 ιντσών που αφαιρούν ένα σεβαστό μέρος από την εξαιρετική άνεση που έχει το ίδιο αυτοκίνητο με τις μικρότερες ζάντες 17in και το μεγαλύτερο προφίλ που είχα οδηγήσει σε παλιότερη δοκιμή. Κρίμα δεν είναι σε αμάξι που δεν είναι σπορ να κάνεις αυτήν την παραχώρηση; Όχι πως δεν είναι άνετο και «κοπανάει», απλά με τις μικρότερες ζάντες ήταν σίγουρα καλύτερο.

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130PS GT

Και ερχόμαστε και στο ακόμα μεγαλύτερο μειονέκτημα της πλούσιας έκδοσης GT που δεν είναι άλλο από την τιμή που φτάνει τα 39.200 ευρώ, ενώ με το ίδιο μηχανικό σύνολο στην «βασική» Active Plus κοστίζει ένα σαφώς πιο λογικό νούμερο των €32.800, που είναι σίγουρα πιο ορθολογιστική επιλογή, επειδή όμως έχει μερικές ουσιαστικές ελλείψεις, καλύτερη είναι Allure που κοστολογείται στα €35.700. Αν μπορείτε να ζήσετε και με επιπλέον 2lt κατανάλωσης, τότε μπορείτε να επιλέξετε την  έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2PureTech 130Ps και μηχανικό 6άρι σασμάν που ξεκινάει από τα €28.200 στην έκδοση Active Plus και από τα €32.200 στην Allure.

Τιμή βασικής έκδοσης 308 1.5BlueHDi 130Ps EAT8 Active Plus: €32.800                              

Τιμή έκδοσης δοκιμής 308 1.5BlueHDi EAT8 GT: €39.200  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

                      

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Τιμή
Πολυτέλεια Ορατότητα στον πίνακα οργάνων
Τεχνολογία
Απόδοση κινητήρα
Χαμηλή κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή75x 84,8mm
Σχέση Συμπίεσης16,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός Common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.367
Ύψος (mm)1.441
Πλάτος (mm)1.859
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1436
Χώρος αποσκευών (lt)412/1.323
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 18in
Ελαστικά225/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)130/3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,6/1.750
0-100km/h (sec)10,6
Τελική ταχύτητα (km/h)207
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)131
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,0
Δοκιμής (lt/100km)5,6