Test: Citroen C4 X 1.2T 130PS EAT8

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Citroen
Μοντέλο C4
Segment C-Segment
Power Train Βενζίνη
Test: Citroen C4 X 1.2T 130PS EAT8

Όπως μας συνηθίζει η Citroen, στην περίπτωση του C4 X ακολούθησε το δρόμο της διαφορετικότητας, κατασκευάζοντας ένα υπερυψωμένο sedan μοντέλο. Και σε αυτό, το αισθητικό mix από 3 διαφορετικές κατηγορίες (sedan, SUV και coupe) αρκεί για να δώσει το στίγμα και να διαμορφώσει τον ξεχωριστό του χαρακτήρα. Μαζί βεβαίως με τις αισθητικές λεπτομέρειες που διαθέτει και αυτή η επιμηκυμένη έκδοση του C4. Όπως είναι οι έντονες ακμές σε όλες τις επιφάνειές συνθέτοντας ένα διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα σε σχέση με το C4, ιδίως στην πλάγια και στην πίσω όψη. Το look συμπληρώνεται και από έναν διακριτικό crossover χαρακτήρα (όπως και στην περίπτωση του C4) που προκύπτει από την απόσταση από το έδαφος στα 15,6cm και τα περιμετρικά προστατευτικά του αμαξώματος.

Big brother

Ουσιαστικά, μέχρι την μεσαία κολώνα έχουμε ένα πανομοιότυπο C4, με το «Χ» στην ονομασία να ορίζει τον επιπλέον όγκο της πίσω κολώνας και την ελαφρώς πιο έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, καθώς και την αύξηση των διαστάσεων στα 4,6m από τα 4,36m του C4 (+24cm). Οι υπόλοιπες διαστάσεις παραμένουν ακριβώς ίδιες, με 1,80m πλάτος, 1,52m ύψος και μεταξόνιο 2,67m. Συνεχίζοντας με τις διαστάσεις, αλλά και με την τοποθέτηση του C4 X μέσα στην γκάμα της Citroen, αυτό είναι μεγαλύτερο από το C5 Aircross, το SUV της εταιρείας, αλλά μικρότερο από το αντίστοιχης φιλοσοφίας C5 X, των 4,8m.

Γνώριμη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του C4 X, προερχόμενη προφανώς από το C4. Tα μαλακά καλής ποιότητας πλαστικά, η όμορφη σχεδίαση και ο σύγχρονος αλλά και πρακτικός διάκοσμος παραμένουν και εδώ, ενώ η μεγάλη διαφορά έρχεται σε επίπεδο χώρων. Αφενός λοιπόν εδώ έχουμε περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών και αυτό είναι αισθητό άμεσα, από την άλλη όμως, έχουμε και επίσης μεγαλύτερο χώρο για τις αποσκευές τους. Επειδή λοιπόν ο χώρος αποσκευών του C4 με τα 380lt είναι απλώς ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας, το C4 X έρχεται προσφέροντας χώρους ανώτερης κατηγορίας με τα 510lt χωρητικότητάς.

Ο καλύτερος συνδυασμός της γκάμας

Κάτω από το μυώδες καπό του C4 X, ο κινητήρας που συναντάμε είναι ο γνώριμος πλέον (από πολλές εφαρμογές του σε αυτοκίνητα Citroen, DS, PeugeotOpel και γενικότερα σε μοντέλα του ομίλου Stellantis) PureTech τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2lt, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής μας είναι αυτός με τους 130 ίππους και το 8τάχυτο EAT8 κιβώτιο.

Μια επιλογή που θεωρούμε πως είναι και η ιδανική γι’ αυτό το μοντέλο, αφού είναι σε θέση να το κινήσει αξιοπρεπώς, αλλά και με σχετική οικονομία και σίγουρα είναι πιο αποτελεσματικό και στους δύο τομείς από τη βασική έκδοση των 100 ίππων και του χειροκίνητου κιβωτίου. Το μοτέρ έχει πολιτισμένη λειτουργία και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, αλλά και καλή απόκριση στις μεσαίες rpm, ενώ η έξυπνη κλιμάκωση του EAT8, περιορίζει την αίσθηση της πτώσης της απόδοσης του συνόλου στις ψηλές rpm, απόρροια του χαμηλού κυβισμού. Βεβαίως από αυτό δεν προκύπτει κανένα θέμα όσον αφορά τον οικογενειακό χαρακτήρα του C4 X, αφού είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός οικογενειάρχη καλύπτοντάς τον απόλυτα σε όλους τους τομείς.

Άνεση με Α κεφαλαίο…

Αυτός ο οικογενειακός προσανατολισμός είναι αυτός που επιβεβαιώνεται καλύτερα στο δρόμο, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε κάθε μοντέλο της Citroen. Η άνεση είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς του C4 X και ορίζεται τόσο από την μαλακή ρύθμιση και την κορυφαία απόσβεση της ανάρτησης με τα Progressive Hydraulic Cushions αμορτισέρ και τα εστιασμένα προς την άνεση ελαστικά της Michelin (195/60), όσο και από τα υπόλοιπα στοιχεία του Advanced Comfort προγράμματος, όπως τα μαλακά και μεγάλα καθίσματα στο εσωτερικό και ο πλούσιος εξοπλισμός. Το C4 X κινείται χωρίς να «τσαλακώνει» τους επιβάτες του σε κάθε είδους διαδρομή και η άνεση αποδεικνύεται κορυφαίου επιπέδου ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Με δεδομένο πως αυτό το επίπεδο άνεσης ορίζει χαμηλότερη ακρίβεια στην γρήγορη οδήγηση, το C4 X αποδεικνύεται αρκούντως αποτελεσματικό, θυσιάζοντας μόνο το κομμάτι της οδηγικής αίσθησης. Επιπλέον υπάρχει και πάντα το εύκολα αντιληπτό από τον οδηγό, στάδιο προσέγγισης αυτών των ορίων, με το C4 X να είναι πάντα προβλέψιμο και ομαλό στις αντιδράσει του για να το επαναφέρεις στην τάξη, πριν αναλάβει δράση το ESP.

Τι έχουμε λοιπόν; Έχουμε ένα απόλυτα στοχευμένο οικογενειακό αυτοκίνητο με ξεχωριστό αισθητικό χαρακτήρα, που καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας σε χωροταξικά ζητήματα, σε εξοπλισμό και πάνω απ’ όλα σε άνεση, ικανοποιώντας επιπλέον τον οδηγό με το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου και την οδική του συμπεριφορά. Εν ολίγοις έχουμε ένα πλήρες πακέτο που η τιμή του ορίζεται στις 32.600 ευρώ στην πλούσια έκδοση Feel Pack, από την οποία ξεκινάει και παράλληλα μια πρόταση που δικαιολογεί απόλυτα την έννοια του «εναλλακτικού», απέναντι στα μικρομεσαία SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης 1,2 PureTech 100PS S&S Feel: €27.400

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1,2 PureTech 130PS S&S Feel Pack ΕΑΤ8: €32.600

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ανεση ανάρτησης Τραχύτητα κινητήρα ψηλά
Σχεδίαση Ορατότητα
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.199 cc
Διάμετρος x Διαδρομή75mm x 90,5mm
Σχέση Συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο με μετατροπέα ροπής 8 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.600
Πλάτος (mm)1.800
Ύψος (mm)1.525
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.364
Χώρος αποσκευών (lt)510
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 284mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx18in
Ελαστικά195/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)130/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23,4/1.750
0-100km/h (sec)10,3
Τελική ταχύτητα (km/h)200
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7
Δοκιμής (lt/100km)8,1