Skoda Fabia 1.0TSI Style MT6 110Ps

Skoda Fabia 1.0TSI Style MT6 110Ps

Η τέταρτη γενιά του Skoda Fabia έρχεται στο προσκήνιο 22 χρόνια μετά την πρώτη, έχοντας ένα παρελθόν που περιλαμβάνει 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο Fabia έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, έχει διατηρήσει την πρακτικότητά του, είναι πιο ποιοτικό και με τιμή που ξεκινάει από τα €14.990 είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό και “value for money” μοντέλο για την κατηγορία B-Segment.

Μεγάλες αλλαγές!

Το νέο Fabia κάνει χρήση της αρθρωτής πλατφόρμας MQB A0,  η οποία χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό 80% και θα την συναντήσουμε και σε άλλα μοντέλα του Volkswagen Group, όπως στο Taigo, στο Polo, στο Ibiza και στο Scala. Σε σχέση με το μοντέλο της τρίτης γενιάς, το νέο Fabia έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, κερδίζοντας 48mm σε πλάτος, 82mm στο μεταξόνιο και 111mm σε μήκος, με τις τελικές τιμές να είναι στα 4.108mm για το μήκος, στα 1.780mm για το πλάτος, στα 1.459mm για το ύψος και στα 2.564mm για το μεταξόνιο. Αντίστοιχα κερδισμένος κατά 50lt είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος φτάνει πλέον τα 380lt που αποτελεί καιρυφαία τιμή ελάχιστα πίσω από το Clio που στις βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτει 391lt. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων όμως το νέο Fabia παίρνει την πρωτιά στην κατηγορία με 1.190lt.

Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του μοντέλου, που πλέον έχει συντελεστή Cd στο 0,28, με την προηγούμενη γενιά να είναι στο 0,32, κάτι που βοηθάει στην μείωση της κατανάλωσης. Η βελτιωμένη αεροδυναμική οφείλεται μεταξύ άλλων στην μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, αλλά και στην ύπαρξη κινούμενων flap στις εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του μπροστά προφυλακτήρα, τα οποία όταν δεν υπάρχει ανάγκη για ψύξη κλείνουν. Το σχήμα του Fabia έχει αποκτήσει περισσότερη δυναμική, με έντονες νευρώσεις στο καπό, καινούργια μάσκα, νέα φώτα LED εμπρός και πίσω και εντυπωσιακές νευρώσεις στο πλάι. Το σύνολο είναι πολύ όμορφο και όλο το design του πακέτο δίνει έναν σπορ χαρακτήρα στο μοντέλο, σε αντίθεση με το νέο Polo που είναι αρκετά πιο «άχρωμο» σχεδιαστικά. Επίσης, το Fabia έχει και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, με εννέα χρωματικές αποχρώσεις, διχρωμία στην οροφή σε μαύρο ή γκρι, με πανοραμική οροφή κατά επιλογή και αρκετά νέα σχέδια ζαντών.

Skoda Fabia 1.0TSI Style MT6 110Ps 

Ευρύχωρο, πρακτικό και φιλόξενο!

Η θετική εικόνα που συναντάμε στο εξωτερικό, συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο έχει ιδιαίτερα μοντέρνα και νεανική σχεδίαση, απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και ακολουθεί την φιλοσοφία των νεώτερων μοντέλων της Skoda όπως το Octavia και το Enyaq. Στην πλούσια έκδοση Style της δοκιμής, ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in που ονομάζεται Virtual Cockpit και συμπληρώνεται με την αιωρούμενη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που ξεκινάει από τις 6,5in στις εκδόσεις Active και Ambition, φτάνει στις 8in για την έκδοση Style, ενώ υπάρχει και ως επιλογή μια ακόμα μεγαλύτερη των 9,2in. Τα γραφικά είναι αναβαθμισμένα, ευκρινή και καλαίσθητα, με το interface να είναι αρκετά χρηστικό. Πέρα από το design, το εσωτερικό σε κερδίζει με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του. Τα καθίσματα είναι άνετα και ανατομικά και συγκρατούν σωστά το σώμα, με τα πίσω να μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση δύο επιπλέον επιβάτες και με μια μικρή παραχώρηση και έναν τρίτο. Στην έκδοση Style το ταμπλό καλύπτεται στη μέση του από υφασμάτινη επένδυση, η οποία στο κέντρο της έχει μια χρωμιωμένη επιφάνεια που διατρέχει όλο το μήκος του και δίνει ένα ακόμα πιο καλαίσθητο αποτέλεσμα.

Skoda Fabia 1.0TSI Style MT6 110Ps 

Τι το κινεί;

Οι επιλογές στους κινητήρες που εξοπλίζουν το νέο Fabia είναι οι εξής: το entry level μοντέλο, χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό 1.0MPI των 80Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, με τις επόμενες εκδόσεις να έχουν τον 1.0TSI των 95Ps με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 1.0TSI των 110Ps, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά. Τέλος, θα διατίθεται στο άμεσο μέλλον και η έκδοση Monte Carlo με τον 1.5TSI EVO των 150Ps, ο οποίος συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο.

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν αυτή με τον 1.0TSI των 110Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας αυτός, κάνει χρήση άμεσου ψεκασμού, ενώ έχει επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων, αντί για χυτοσίδηρο, για καλύτερη απαγωγή θερμοκρασίας και μειωμένες τριβές, με όφελος στην κατανάλωση και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση 350bar, το turbo έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας στον συμπιεστή, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, με τις βαλβίδες εξαγωγής να παραμένουν ανοιχτές κατά την φάση της συμπίεσης για μεγαλύτερο διάστημα, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την θερμοδυναμική του απόδοση.

Ευχάριστη έκπληξη!

Παρά το γεγονός πως μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με το VW Polo, το Fabia καταφέρνει και διαφοροποιείται και είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί που τα περιμένει κανείς, ενώ παρέχει ικανοποιητική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο κινητήρας έχει ικανοποιητική ισχύ για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, με μια μικρή παραφωνία στις χαμηλές στροφές, που δίνει την εντύπωση πως δεν «τραβάει». Μόλις περάσει όμως τις 1.900rpm, έχει μεγάλο απόθεμα ισχύος μέχρι να φτάσει τις 5.500rpm σημείο από το οποίο η απόδοση πέφτει αισθητά. Το 6άρι κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και αν ο οδηγός είναι λίγο προσεκτικός στην οδήγηση, μπορεί να δει αρκετά χαμηλές τιμές στη μέση κατανάλωση με τα 6,2lt/100km να είναι μια αρκετά αντιπροσωπευτική τιμή, ενώ με ελάχιστη προσπάθεια μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6lt/100km. Τις τιμές αυτές τις είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής με αρκετά υψηλές θερμοκρασίες και σχεδόν πάντα με ενεργοποιημένο τον διζωνικό κλιματισμό -κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε Fabia.

Skoda Fabia 1.0TSI Style MT6 110Ps

Η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος και η αύξηση των διαστάσεων έχουν διευρύνει το οδηγικό ταλέντο του νέου Fabia. Η ανάρτηση είναι σφιχτά ρυθμισμένη και ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος σε σβέλτο ρυθμό, ενώ φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και κακοτεχνίες του δρόμου. Μόνο η ποιότητα κύλισης θα εμφανίσει ότι πρόκειται για supermini μοντέλο, περνώντας λίγο βουητό από το δρόμο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, έχει αρκετή ακρίβεια και ικανοποιητική αίσθηση χωρίς να εντυπωσιάζει τον απαιτητικό οδηγό. Στο όριο θα εμφανίσει σχετικά γρήγορα υποστροφή, αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας αναλαμβάνουν διακριτικά δράση και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην πορεία του. Αν το επιδιώξει κανείς, μπορεί να παίξει και λίγο με την ουρά, πάντα όμως υπό την επίβλεψη των ηλεκτρονικών. Τα φρένα έχουν αρκετά καλή αντοχή και απόδοση, αναλαμβάνοντας να σταματήσουν με ασφάλεια το Fabia όσες φορές και να χρειαστεί. Πέρα φυσικά από τις αστικές μετακινήσεις που είναι «το φόρτε» του Fabia, το supermini της Skoda τα καταφέρνει εξίσου καλά και στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύοντας οικονομικά και αρκετά ήσυχα, με τους αεροδυναμικού θορύβους να είναι οι ελάχιστοι δυνατοί.

Δυνατός αντίπαλος!

Το νέο Skoda Fabia έχει τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Active, Ambition και Style. Η βασική έκδοση Active που εξοπλίζεται με τον 1.0ΜΡΙ των 80Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα €14.990, ενώ η έκδοση Style της δοκιμής, ξεκινάει από τα €18.990 και έχει έναν αρκετά πλούσιο κατάλογο βασικού εξοπλισμού, με την ακριβότερη να είναι η έκδοση Style με τον 1.0TSI των 110Ps με το αυτόματο κιβώτιο DSG, που φτάνει τα €20.650. Η έκδοση Style της δοκιμής προσφέρει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, φώτα LED, εσωτερικό ambient φωτισμό, προβολείς ομίχλης, αυτόματο φρενάρισμα, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και αρκετά πράγματα ακόμα, που θα δώσουν την εντύπωση στον οδηγό πως έχει στην κατοχή του αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Για άλλη μία φορά η Skoda παρέδωσε στο κοινό ένα εξαιρετικά προσεγμένο όσο και τίμιο σύνολο, που θα προβληματίσει αρκετά τον ανταγωνισμό του.

Διαμορφώστε την δική σας έκδοση του νέου Skoda Fabia.

 

Τιμή βασικής έκδοσης Fabia 1.0ΜPI 80Ps MT5 Active: €14.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Fabia 1.0TSI 110Ps MT6 Style: €18.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή αγοράς Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Εσωτερικοί χώροι
Οδηγική συμπεριφορά
Ρύθμιση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 76,4mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.108
Ύψος (mm)1.459
Πλάτος (mm)1.780
Μεταξόνιο (mm)2.564
Βάρος (kg)1.170
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.190
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)110/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,4 /2.000-3.000
0-100km/h (sec)9,7
Τελική ταχύτητα (km/h)205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)116
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,1
Δοκιμής (lt/100km)6,2